| OLD Late Nite Tournament#1 | |
|
+11007 Vebbo Turtle Slartibartfast Baspen Ranglepung URDA OLD/Rommel OLD/Reo Petter WizKid 15 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
WizKid Praefectus
Antall Innlegg : 500 Age : 49 Registration date : 18.10.2006
| Tema: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 6:26 pm | |
| heisann folkens! Jeg har drodlet litt med en ide, den er fortsatt veldig i startgropen så jeg tenkte jeg skulle lodde stemningen litt, og etterspørre ideer og innspill, for å undersøke om det er noe å satse på videre. Utgangspunktet: Det jeg har sett for meg er en svært uhøytidelig kveld, gjerne sent (ca kl22-23) en helgedag.(lettere å sitte oppe litt og kose seg med f.eks litt rødvin, pils, gammel dansk, te(med noe oppi?) eller hva som måtte behage Det som står i høysetet er det sosiale, og å ha en moro kveld med litt utradisjonell kjøring. Banevalg får vi komme tilbake til.. Gjerne baner komponert for anledningen av noen OLDs. Så til øvelsene: Jeg har hatt lyst til å prøve å få til litt kjøring videre ut over det å komme først i mål. Den første ideen jeg fikk var å lage en stafett. Gjerne bestående av to-spann, trukket slik at det fortrinnsvis er en fra førsteellevern og en fra 2OLD på hvert lag. Det må bli i TA. Den som ikke kjører speccer sin partner, og når denne passerer målstreken, trykkes det enter for å starte sin etappe. Slik kan man gjerne kjøre to etapper hver. Selve vekslingen må foregå på æresprinsippet, da det blir vanskelig å overvåke korrekt veksling målpasseringen kan overvåkes i specc av en dommer. Om vi kjører et gruppespill med to grupper, og en final med gruppevinnerne, kan folk fra andre gruppe overvåke. Kjører vi en veksling blir det lett å legge sammen en sammenlagttid for videre plasseringer. Igjen, æresprinsippet Videre har jeg tenkt litt på en big-jump konkurranse, hvordan denne skal foregå kan vi diskutere nærmere. Her må noen i OLD lage en bane. Konstruksjonskonkurranse? Sammenlagt vinner kan vi beregne med poeng etter alle øvelsene. Håper det er endel som tenner på ideen, og at folk kommer med ideer til flere øvelser, tror dette kan bli en kjempeartig samlingskveld Bj er forhåpentligvis ServerMaestro | |
|
| |
Petter Procurator
Antall Innlegg : 413 Age : 57 Localisation : Utskarpen/Nordland Registration date : 02.03.2007
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 6:57 pm | |
| Flott initiativ:cheers: ....Høres morsomt ut....Jeg er med | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 7:25 pm | |
| har en annen variant. Snakka litt med Vebbo her en kveld å lufta litt ideen om en "LeMans" multilap. 30-50 runder på en highspeed\tech delt map. | |
|
| |
OLD/Rommel Comes Domesticorum
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 7:32 pm | |
| God ide reo, men ville ikke ideen vært lettere å gjennomføre i rounds. 1 etappe starter når klokken går, mens nr 2 står igjen på start til han ser på scorelisten at makkeren er i mål. Blir hvertfall litt lettere å kontrollere. | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 7:37 pm | |
| tenkte ikke på noe stafett jeg da. sorry at jeg ordla meg dumt (annen variant). men et race. | |
|
| |
URDA Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 337 Age : 49 Localisation : Oslo Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 10:26 pm | |
| mtp stafett så er absolutt Rommel ideen genial (også her må æresprinisppet gjelde, men det regner jeg med går greit for oss i OLD) I tillegg er jeg superklar for en Reo LeMans... viktig at løypa er såpass at man slipper å schnørre ut av banen da.. | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 11:02 pm | |
| ja tenkte litt på det med å take eller komme utafor banen, er vel ikke noe funksjon i tmn at man kan "resete" bil der man røk ut. blir vel restart istedet? | |
|
| |
Ranglepung Rector Orbis
Antall Innlegg : 564 Age : 51 Localisation : Fredrikstad Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Man Apr 16, 2007 11:06 pm | |
| Synes dette er et flott initiativ Wiz.
Forslag fra meg kan være en stunt konkuranse, en kan prøve å lage en bane med veldig vanskelig tilgjengelige plattformer der en konkurerer om å være først oppå.
Videre for å øke det sosiale, hadde det vært en ide å sette igang teamspeak servern igjen under dette arrangemanget? | |
|
| |
WizKid Praefectus
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 3:29 pm | |
| "LeMans" høres morsomt ut det og. Men det vil ta lang tid og bør kanskje kjøres som en egen event. Likte også ideen til Rangle, som jeg skrev tenkte jeg på en kveld, ca 1time+- med litt uhøytidelig moro, med flere øvelser som hver ikke er så tidskrevende. Det praktiske i forhold til hver enkelt del kan vi ta senere, dersom tilstrekkelig med folk sier seg interessert i å delta. Det bør også være en helgedag syns jeg. Skulle ikke være noe problem om folk er hjemme, da alle små skulle vært i seng for lenge siden når vi evnt starter opp Håper folket har lyst til å stille opp, begynner å bli en stund siden vi hadde en sosial sammenkomst med maange olds på banen. | |
|
| |
Baspen Quaestor sacri palatii
Antall Innlegg : 274 Age : 57 Localisation : Nesodden Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 3:47 pm | |
| Er med på alt som er moro jeg | |
|
| |
Slartibartfast Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 363 Age : 56 Localisation : Hammerfest Registration date : 02.02.2007
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 4:32 pm | |
| | |
|
| |
Turtle Ephemera Baetidae Rhodanii
Antall Innlegg : 372 Registration date : 18.01.2007
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 6:23 pm | |
| Hehe, fikk jaggu en idè jeg også. Hvorfor kan ikke jeg (eller andre) bare lage en bane med f.eks. 15 runder da? Det er jo bare å lage en avkjøring til pitstop som brukes etter f.eks. hver 3. runde. Når èn mann kommer inn kjører den neste. Første mann i pit kjører bare ned dit med èn gang. Da kjører 1 mann 5x3 runder og 1 mann 4x3 og det er lett å holde oversikten. Den som ikke kjører kan jo fylle tanken så mye han vil mens han venter. Bare en idè som sagt. Ellers er jeg med på alt som er OLD (GØY!)
Sist endret av den Tir Apr 17, 2007 6:28 pm, endret 1 gang | |
|
| |
Vebbo Pontifex maximus
Antall Innlegg : 756 Age : 55 Localisation : Lørenskog Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 6:28 pm | |
| ooooh, det med pitstop hørtes jo ybergenialt ut, fint hvis man er på type teamspeak også da så man kan forberede sjåføren som står å venter i pitstop på at nå ere snart nestemann sin tur evt. at de 2 ringer hverandre opp på skype og har dialog der .... åhhhh dette høres jo bare sååå gay ehhh gøy ut | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 8:21 pm | |
| hihi.. så var det å bli enige om noe, å lage baner å sette opp hele sulamiten. Lemans, må kanskje ikke bli for lang. Blir sikkert drit lei... hehe | |
|
| |
007 Centurio
Antall Innlegg : 179 Age : 49 Localisation : gjerdrum Registration date : 28.02.2007
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 9:27 pm | |
| - Baspone skrev:
- Er med på alt som er moro jeg
det er jeg og | |
|
| |
jan Centurio
Antall Innlegg : 134 Age : 48 Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 10:37 pm | |
| alt dette høres knall-morro ut da. Jeg er klar som et egg!! | |
|
| |
Antall Innlegg : 363 Age : 56 Localisation : Hammerfest Registration date : 02.02.2007
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 10:48 pm | |
| Teamspeak? Hva er det for noe? | |
|
| |
Ranglepung Rector Orbis
Antall Innlegg : 564 Age : 51 Localisation : Fredrikstad Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 10:54 pm | |
| | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Tir Apr 17, 2007 11:17 pm | |
| tar det mye båndbredde? noen som bruker det nå om dagen? | |
|
| |
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Ons Apr 18, 2007 12:27 am | |
| Da har jeg installert Teamspeak, må bare kjøpe mic. Har vi egen kanal? | |
|
| |
Vebbo Pontifex maximus
Antall Innlegg : 756 Age : 55 Localisation : Lørenskog Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Ons Apr 18, 2007 1:12 am | |
| vi hadde egen kanal når vi leide server hos euro-gamer... må sjekke litt muligheter rundt det nå skjønner jeg... | |
|
| |
HyperNotActive Centurio
Antall Innlegg : 151 Age : 62 Localisation : Oslo Registration date : 21.10.2006
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Ons Apr 18, 2007 6:17 am | |
| Dette høres gøy ut. jeg blir med. Hva med å prøve å Kjøre på idealtid, dvs minst mulig tidsforskjell på to forsøk på samme bane. Man får to forsøk og ikke noe mer. Bortsett fra ved taking eller avkjøring. Hvis flere er likt vinner den som er raskest. | |
|
| |
WizKid Praefectus
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Fre Apr 20, 2007 1:41 pm | |
| idealtidvarianten syns jeg er god! Men jeg har tenkt litt på å finne en kombinasjon av øvelser som lettest kan settes sammen til en hel turnering. Det jeg foreslår nå er følgende: Del 1: Stunt. Her har jeg prata litt med Rangle, og han har kjempeideer om øvelser her. Det kan bli alt fra 1-3 kortere øvelser. Del 2: Stafett. I utgangspunktet 3 kjørere på hvert lag. Her lages det en pitstop hvor kjørere på 2.og 3. etapper kjører å venter i sitt område. Skype kan være kjempe å bruke innad i laget her. Del 3: Jaktstart på en multilap-bane.
Ideen er at de to første øvelsene gir poeng. Stunt kan kjøres f.eks i TA med kort tid, ca 2-3 min. De som kommer imål 1. TA får la oss si 5p, restart og 2-3 min til, de som klarer det nå får 4 osv. Poeng gis til sluttplassering i stafetten. Disse legges så sammen og gjøres om til sekunder, som igjen utgjør startintervallet på jaktstarten. Slik vil det i praksis bli startpuljer da flere vil få samme poeng, og lett å holde styr på. Jaktstarten blir i rounds, la oss si ca 3 laps av ca 1 min. Videre gjelder for alle banene at de blir konstruert eksternt, slik at ingen har sett noen av banene før oppstart. jeg har forespurt èn nå, venter på svar fra han. Det må selsagt bli rimelig lette baner. Stuntbanene blir mer tricky. Hva er stemningen for dette? Tror det kan bli knallings! | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Fre Apr 20, 2007 1:59 pm | |
| jaktstart, kan vel være litt lenger for å ha mulighet til å hente inn?? staffett, hvordan blir tidtaging og runder registrert? han som starter går jo tiden bare på selv om han går i pit. de andre som står i pit? går tiden på de å? er det egen start strek for de i pit? har mange spm på den stafett greia. bare hvordan tider og runder blir håndtert, hvordan stoppe å begynne tider runder på de forskjellige førere? blir alt registrert på det laget rounds? ble mye rot men, skjønte dere spm? er klar jeg, ehh sånn ellers altså... | |
|
| |
WizKid Praefectus
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 Fre Apr 20, 2007 2:10 pm | |
| hehe, skjønner at det er endel ting du lurer på Reo, har ikke spikra helt. Men i samtale med Vebbo kom vi frem til at det er enklest i rounds modus. da starter alle likt, de som skal kjøre andre og tredje etappe kjører inn i sin pit og venter der. når sa første etappe kommer susende starter andre etappe osv. det som er kjipt er at det ikke går å specce 1.etappe, ellers er det bare å trykke enter for de som har kjørt. pitstoppen blir en tarm ved siden av målet, slik at ingen passerer mål før siste etappe. (atså veksling i pitstop området) tida tenker vi ikke på, det blir kun plassering som gjelder i mål for laget. Så får laget krangle om hvem som skal ha ankeretappen Vi må lage en fornuftig konvertering av poeng til sekunder ja, slik at forsprang kan hentes inn.(eller evnt flere laps) Men så er det jo ekstra nervepirrende å ha en gjeng sultne ulver bak seg i løypa og da, lett å feile da, hehe. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: OLD Late Nite Tournament#1 | |
| |
|
| |
| OLD Late Nite Tournament#1 | |
|