Overaged Lucky Drivers
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Velkommen til Overaged Lucky Drivers

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  ReglerRegler  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

TNL Runde 1 - Razor Donkey

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Ranglepung
Rector Orbis
Rector Orbis
Ranglepung

Antall Innlegg : 564
Registration date : 17.10.2006

TNL Runde 1 - Razor Donkey Empty
PosteTema: TNL Runde 1 - Razor Donkey   TNL Runde 1 - Razor Donkey EmptyMan Nov 06, 2006 10:48 pm

Jeg laga en ny kategori om TNL.

Jeg hadde en ide om utveksling av hvordan vi kjører banene, og prøve å lære av hverandre.

Så jeg tok bilde av banene ovenfra, lasta ned Magix og satte igang jeg Very Happy

Nå er det sånn at hjemme-PC'n min har trackball, og det er et sant helvete å jobbe med, men jeg håper dere
skjønner hva jeg mener.

Anywho, her er først banen:

TNL Runde 1 - Razor Donkey Donkey-1

Den skjelvende streken kan være en OLDing på tur med rullator, men er faktisk så godt jeg får til en
jevn strek med trackball Embarassed

Fargene betyr:
Svart - full gass
Rød - Hard bremsing
Grønn - rolig kjøring, dvs jeg slipper litt, så gasser, kanskje en touch på bremsen. Bruker dette generelt der jeg må line meg
opp til en sving. Såkalt safe og feig kjøring Embarassed

Nummerene er der sånn vi kan referere til de forskjellige svingene, og
det blir lettere å forklare hva vi gjør.

Min linje er slik:
FG (full gass) til 1, da bremser jeg inn i den første hårnålen slik at jeg får innersving mot neste sjikane.
Prøver å holde vidt først i sving 2, slik at jeg kan avslutte den mot innersiden.
Da kan jeg holde FG mot den trange S-svingen foran.
I et perfekt run kan jeg holde FG herfra til 3.
Der bremser jeg hardt, slik at jeg har relativt lav fart til midt i svingen, så FG. Ligger klistret til innersiden.
FG igjennom 4 til 5, der jeg bremser kort. Går i veggen ellers.
I et perfekt run har jeg FG helt til 7, men de er langt imellom, så som regel er det rolig kjøring litt før 6.
Ved 7 svinger jeg hardt til høyre et brøkdels sekund før jeg bremser, slik at jeg sladder gjennom svingen.
Jeg bremser lenge her slik at jeg får en fin linje gjennom S- svingene mot 8. Her bruker jeg å tjene endel mot mange andre.
Sving 8 har jeg ikke fått noen særlig svung på syns jeg, jeg bruker å tverre bila på gresset, og når jeg treffer asfalt, FG.
Her har jeg nok noe å hente.
Full gass mot 9, der jeg sladder litt for å line bila mot 10. Etter 10, FG helt til 12.
Ved 11 bruker jeg å ta "fila" til venstre, fordi jeg synes 12 blir enklere da, men jeg tjener ikke noe på det.
Bremser før 12, men får ikke til noen sladd der. Må bremse før, samt rolig kjøring etter svingen, ellers går jeg i ytterveggen.
Det er her jeg har størst inntjeningspotensiale, blir stadig forbikjørt her.
Rolig kjøring etter 13, ellers vegg igjen.
Ved optimal kjøring, FG igjennom 14, men hallo, det er ikke ofte, så litt rolig kjøring over "bulen" for stabilisering.
Sladd igjennom 15, så FG til mål.

Kort fortalt om minmåte å kjøre Razor-Donkey på.
Det jeg har fortalt her er slik jeg vil kjøre den, men som nevnt ikke viljen like sterk som evnen Sad

Men innimellom treffer jeg, og det er vel de momentene som gjør at det er orntli moro og spill TMN cheers

Jeg begynte med Donkey, fordi jeg føler det er denne banen jeg kan best.
De andre har jeg ikke så mye å komme med, så jeg vet
ikke om jeg prioriterer å legge dem ut.

Men det er rimelig enkelt, og Magix er gratis Very Happy

Kom gjerne med innspill og korreksjoner.

Jeg vil legge inn min PB i morgen, har den på en annen maskin.
Til Toppen Go down
WizKid
Praefectus
Praefectus
WizKid

Antall Innlegg : 500
Registration date : 18.10.2006

PosteTema: Re: TNL Runde 1 - Razor Donkey   TNL Runde 1 - Razor Donkey EmptyTir Nov 07, 2006 1:57 am

Dette var jo knall rangle. Har spilt donkey litt nå, mye av det samme løpsopplegget selv, eneste jeg la merke til i farta var at jeg ikke bremser ved 5, bare slipper gassen et millisek. har også en kraftig brems nederst i bakken ved 7, og så full gass med skrens gjennom svingen. Fikk til å holde full gass over gresseet ved å tverre kjerra litt før de neste svingene på asfalt. Der det er to filer er det garantert best å holde venstre, kan da holde full gass gjennom hele kurven og forbi neste sving, jeg holder full gass gjennom 13,slipper et kort øyeblikk rett forbi svingen og full gass gjennom 14.
Kom meg ned på 55:79 idag, men har Author inne. hadda bla et elendig start på den tida og ligger jevnt 36hd foran ved 2 cp. Liker denne bana veldig godt. krevende og fin. Hadde ikke lyst til å gi meg før author, men de gamle giktfingra sa stopp afro
I morra blir det Twisted Evil
Til Toppen Go down
Ranglepung
Rector Orbis
Rector Orbis
Ranglepung

Antall Innlegg : 564

PosteTema: Re: TNL Runde 1 - Razor Donkey   TNL Runde 1 - Razor Donkey EmptyTir Nov 07, 2006 10:28 am

Så hvis jeg forstår deg riktig så har du full pinne fra 9 til etter 13?
Det er jo veldig bra da. Powerslide i 12 da eller?
Så vidt jeg forstår er det ikke mulig å ha FG igjennom 12, svingen er for krapp.
Til Toppen Go down
WizKid
Praefectus
Praefectus
WizKid

Antall Innlegg : 500
Registration date : 18.10.2006

PosteTema: Re: TNL Runde 1 - Razor Donkey   TNL Runde 1 - Razor Donkey EmptyTir Nov 07, 2006 11:02 am

Nei slipper opp litt før 9, og ørlite før 10 slik at jeg holder alle hjula på banen. Men når jeg kommer opp der det blir to felt,har jeg full gass til jeg kommer opp på toppen av 13, det går bra å ha full gass gjennom 12 ja Very Happy
Jeg starter høyresvingen så snart jeg har kjørt inn i venstre fil , da treffer jeg akkurat svingen til høyre ut av fila, idet samme jeg passerer denne svingen legger jeg over til venstre, da sklir det perf afro
Ikke alltid jeg fikk det til selvsagt, du ser fort når du treffer slik at du er nødt til å slippe opp litt.
Uansett,en sinnsykt fet fart-opplevelse når det går!
En av mina favorittbaner dette Very Happy
Til Toppen Go down
jan
Centurio
Centurio
jan

Antall Innlegg : 134

PosteTema: Re: TNL Runde 1 - Razor Donkey   TNL Runde 1 - Razor Donkey EmptyTir Nov 07, 2006 11:33 am

dette er jo konge-bra rangle. Kjempe bra Idea

Jeg gleder meg til kjøre banene med dette i bakhodet. tror jeg må skrive den ut og klistre den over skjermen eller noe.. hehe..
Til Toppen Go down
Vebbo
Pontifex maximus
Pontifex maximus
Vebbo

Antall Innlegg : 756
Registration date : 16.10.2006

PosteTema: Re: TNL Runde 1 - Razor Donkey   TNL Runde 1 - Razor Donkey EmptyTir Nov 07, 2006 1:10 pm

Ja, dette er PRO rangle Twisted Evil . Utskrift er nok en fordel da det er litt vanskelig å skrolle opp og ned Razz , alternativet er å ha en 24" som jeg har Embarassed og ha 2 vinduer ved siden av hverandre sunny

TNL Runde 1 - Razor Donkey ScreenOLD2

Stå på gutta lol!

jocolor
Til Toppen Go down
http://www.macsimum.no
Sponsored content

PosteTema: Re: TNL Runde 1 - Razor Donkey   TNL Runde 1 - Razor Donkey Empty

Til Toppen Go down

TNL Runde 1 - Razor Donkey
Til Toppen 
Side 1 av 1