Overaged Lucky Drivers
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Velkommen til Overaged Lucky Drivers
 
IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  ReglerRegler  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Norwegian STC showdown - TOP 10 TA

Go down 
+7
OLD/Reo
Slartibartfast
OLD/FEROCIOUS
Bergie
WizKid
Petter
OLD/Rommel
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 8:40 pm

For de som har fulgt med i denne tråden : http://www.trackmania.no/forum/viewtopic.php?t=3067&start=75

så er ikke det som kommer her noen overraskelse.
Jeg kommer til å gjennomføre en konkurranse en eller annen gang etter STC 4 (evt tidligere avhengig av når alle norske er slått ut).
Hensikten med konkurransen er først og fremst å dra i gang en HF contest for det norske communityet. Det er ikke en konkurranse hvor hovedmålet er å få frem en rangeringsliste over de beste i norge.

Men det er en konkurranse for alle i TA, hvor de innledende runders baner fra STC 4, kjøres i TA i en ukes varighet.
Den som vinner er den med best rangering i Aseco i det konkurransen avsluttes.

OWN har sagt seg villig til å stille server til disp for formålet ( de har tross alt den beste serverstatsen atm Smile )

Mer info kommer senere.
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Petter
Procurator
Procurator
Petter


Antall Innlegg : 413
Age : 57
Localisation : Utskarpen/Nordland
Registration date : 02.03.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 9:22 pm

Blir bare de 10 beste rangert, eller går rangeringen til f.eks 100. Uintressant for meg hvis ikke rangeringen går høøøøøyt. Målet mitt blir jo blandt top50
Til Toppen Go down
WizKid
Praefectus
Praefectus
WizKid


Antall Innlegg : 500
Age : 48
Registration date : 18.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 9:41 pm

Nydelig tiltak Rommel!
Leste gjennom tråden nå, mye prematur kjekling der gitt.
Du og baetis var to av veldig få som kom med konstruktive ideer og innspill.
Blir garantert moro å følge med på!
Til Toppen Go down
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 9:50 pm

Hvorfor kan du ikke ta en sånn "turnering" for hver runde da?
Hvis du skal begynne med innledene runder når STC4 er ferdig/er inne i playoffs, har jo folk glemt de innledende banene og er kanskje opptatte med playoffs-banene.
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 10:25 pm

Bergie skrev:
Hvorfor kan du ikke ta en sånn "turnering" for hver runde da?
Hvis du skal begynne med innledene runder når STC4 er ferdig/er inne i playoffs, har jo folk glemt de innledende banene og er kanskje opptatte med playoffs-banene.

Vel Bergie, for det første så vil ikke konkurransen starte før alle norske deltagere i STC4 er ferdige med konkurransen (venter og til NC3 er ferdig). Og grunnen til at vi ikke kjører en konkurranse etter hver runde er simpelthen pga nettopp det du belyser... folk er opptatt, dessuten blir det litt vel mange konkurranser.
Grunnen til at jeg "bare" velger ut baner fra innledende runder er at alle som er med i STC har kjørt/hatt anledning til å kjørt nettopp disse banene i opptreningen før matchene (har lagt på minst 2 public servere). Desuten er 21 baner på en server overkommelig på en uke, og det er såpass mange at argumentet om at alle kan ha en "lucky" runde ikke vil gjøre seg gjeldende i like stor grad som om en bare kjørte 3. Noe som igjen borger for at de beste vil vinne om de tar seg tid til å delta. For å unngå nettopp det du har antydet med "lucky" treff, så vil tidslimiten være knapp i konkurransen. I tillegg vil jeg sørge for at man ikke kan "juke" baner på serveren. På den måten må folket forholde seg til serveren, fremfor at serveren må forholde seg til spilleren. Men sitter man oppe midt på natta alene så kan man jo rs så mye man vil. Det kan ikke forhindres. Men de tiltakene som legges til grunn gjør at man tar høyde for visse momenter som du/dere har belyst mtp stabilitet (dog ikke på samme måte som i rounds). Men som sagt tidligere. Dette er primært en konkurranse mtp å ha det gøy, ikke NM (noe dere forøvrig kan se på i tm.no crewet, og da både i TA, rounds og team... finnes mange muligheter på den fronten, og jeg er sikker på at de norske klanene stiller servere til disp for ett slikt arrangement).
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 10:38 pm

Uansett om denne konken er for å ha det gøy, så vil det alltid være noen som tar den alvorlig, som meg for eks. Jeg har som et mål å bevise noe, spess etter jeg tapte mot Math i helga, men men.
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 10:52 pm

Vel.. da tviler jeg ikke på at du har skillsa som skal til for å vinne også.. Banene er såpass tekniske at "lucky" tider er rimelig umulig å oppnå. Om noen når tider som er på høyde med dine, så har de faktisk ganske så bra med skills Smile
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 10:54 pm

Poenget er jo at folk fint kan nå opp til mine tider i TA, men ville de klart det samme i rounds, hver jævla runde?...
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 10:56 pm

Sikkert ikke, og de som når dine tider i TA er nok de du har på listen din stort sett, men de skal nå de tidene på 21 baner. De skal i tillegg være bedre enn deg og, det har såfall ikke noe med luck å gjøre spør du meg.
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 10:59 pm

Og om noen mot formodning skulle klare det, så får du bare bite i støvet og gratulere vedkommende Smile
Trenger du å bevise for noen at du er bedre enn han i 1on1 så får du bare utfordre han da Smile
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 11:00 pm

Altså... Nå har du kanskje ikke sett så mange kamper, men ta for eks CsR. Han er minst like rask som meg på en del baner, i tillegg raskere til tider også, men jeg knuser han i rounds. Betyr det at han er bedre enn meg da, fordi han får bedre tider i TA?
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 11:09 pm

Tja, det betyr kanskje at han er bedre enn deg i TA Smile
Du klarer vel å leve med det Bergie?
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 11:19 pm

Joda, men da vil jo folk si at han er bedre enn meg generelt, noe som blir feil. Derfor er rounds en bedre pekepinne på hvem som er best av hvem osv.
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyTor Okt 11, 2007 11:31 pm

Det tviler jeg sterkt på de vil, kanskje de sier at han er bedre enn deg i TA ja, men om du vet at du er bedre enn han i rounds, så er vel det godt nok for deg vel?

Du får bare hive deg med på rounds konkurransen til PHP, så får du slå han der.. ser ikke problemet Bergie....
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
OLD/FEROCIOUS
Centurio
Centurio
OLD/FEROCIOUS


Antall Innlegg : 131
Age : 46
Registration date : 29.06.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 1:06 am

Bergie skrev:
Betyr det at han er bedre enn meg da, fordi han får bedre tider i TA?

Det betyr eventuelt at han da at han er bedre enn deg i TA.
Det er det man får ut av en TA konkuranse, hvem som er best i TA.
I en Rounds konkuranse finner man ut hvem som er best i Rounds.
I en 100m sprint konkuranse finner man ut hvem som er best i 100m sprint...

Very Happy
Til Toppen Go down
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 1:56 am

Dere fatter ikke hva jeg prøver å si her. Hvis du bare er rå god i TA, vil du ikke ha nubb-sjangs i internasjonale turneringer, nettopp fordi de er i Rounds..
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 2:30 am

Bergie skrev:
Dere fatter ikke hva jeg prøver å si her. Hvis du bare er rå god i TA, vil du ikke ha nubb-sjangs i internasjonale turneringer, nettopp fordi de er i Rounds..

Jeg forstår deg 100 %, men jeg tror ikke du helt forstår meg Bergie. Jeg er IKKE ute etter å finne ut av hvem som er best i hverken rounds, internasjonale konkurranser eller hvem som er best i Norge.
Her er det kun snakk om å arrangere en konkurranse i TA basert på de banene som brukes i STC/NC.

Ta det for hva det er!
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 3:38 am

Javel, greit. Men folk vil ta denne konken seriøst, og derfor vil folk basere på den i etterkant hvis de skal si hvem som er best osv.
Til Toppen Go down
Slartibartfast
Praefectus castrorum
Praefectus castrorum
Slartibartfast


Antall Innlegg : 363
Age : 55
Localisation : Hammerfest
Registration date : 02.02.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 4:06 am

Bergie skrev:
Joda, men da vil jo folk si at han er bedre enn meg generelt, noe som blir feil. Derfor er rounds en bedre pekepinne på hvem som er best av hvem osv.

Slik som jeg har skjønt Rommel, så er dette en svært uhøytidelig konkurranse (ala OLDs Racing Circuit, bare i TA over en uke og ikke 1on1).
Å ha konkurransen i Rounds krever timing og tilrettelegging, mens i TA kan man stikke innom når man er online og har lyst å prøve. Hva så om jeg (I wish Wink ), eller hvilken som helst annen fun-driver skulle ha ufattelig flaks 1 runde og slå deg. Its just for fun. Dere husker hvordan man har det? Se på det som en yatzy-runde med familien. old1
Til Toppen Go down
OLD/Reo
Praefectus
Praefectus
OLD/Reo


Antall Innlegg : 541
Age : 51
Localisation : Hilton
Registration date : 14.11.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 7:07 am

Er man redd for å tape fjes eller "tittel" kan man bare la være å kjøre... All good things come to an end!
Til Toppen Go down
Petter
Procurator
Procurator
Petter


Antall Innlegg : 413
Age : 57
Localisation : Utskarpen/Nordland
Registration date : 02.03.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 10:24 am

Bergie skrev:
Javel, greit. Men folk vil ta denne konken seriøst, og derfor vil folk basere på den i etterkant hvis de skal si hvem som er best osv.
De aller fleste vet vel at Rounds krever mer stabilitet og en fører som er mer konsentrert. Så denne turneringen blir vel ikke tatt SÅ seriøst..... Tror det blir morro. Bra initiativ Rommel.
Til Toppen Go down
Fantomas
Tribuni Angusticlavii
Tribuni Angusticlavii
Fantomas


Antall Innlegg : 212
Age : 54
Localisation : Nesna
Registration date : 08.06.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 12:35 pm

Detta blir gøy! Razz
Til Toppen Go down
OLD/FEROCIOUS
Centurio
Centurio
OLD/FEROCIOUS


Antall Innlegg : 131
Age : 46
Registration date : 29.06.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 1:50 pm

Kall det top 100 i stedet for top 10?
Men veldig med på dette samme hva!

Endelig skal vi få avgjort hvem som er Norges beste fører i hva som helst!!!



(p.s. siste linje er en spøk)
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 1:54 pm

ferocious skrev:
Kall det top 100 i stedet for top 10?
Men veldig med på dette samme hva!


Kjenner jeg serverstatsen til Ferril rett, så vil det vel bli top 50 tenker jeg. Mulig han klarer å hoste opp en top 100 liste... vi får se
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
lille79
Sesquiplicarius
Sesquiplicarius



Antall Innlegg : 47
Registration date : 21.05.2007

Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA EmptyFre Okt 12, 2007 2:38 pm

på minis har jeg rank 96 eller noe, så det fikser han nok OK

edit: eller var det average... jaja postet er postet, Ferril fikser nok det samme hva jeg har Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty
PosteTema: Re: Norwegian STC showdown - TOP 10 TA   Norwegian STC showdown - TOP 10 TA Empty

Til Toppen Go down
 
Norwegian STC showdown - TOP 10 TA
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Overaged Lucky Drivers :: Kamper :: Planlegging-
Gå Til: