| Fartsbot! | |
|
+9Vforce jr Usstan SumS KLURE ICE OLD/FastAss Ranglepung Vebbo Baspen 13 posters |
Hvor mange fartsbøter har du fått? | Zero | | 35% | [ 12 ] | 1 | | 15% | [ 5 ] | 2 | | 18% | [ 6 ] | 3 | | 12% | [ 4 ] | 4 | | 9% | [ 3 ] | 5 | | 0% | [ 0 ] | Mer enn 5 | | 11% | [ 4 ] |
| Antall stemmer : 34 | | Poll closed |
|
Av | Innlegg |
---|
Baspen Quaestor sacri palatii
Antall Innlegg : 274 Age : 57 Localisation : Nesodden Registration date : 16.10.2006
| Tema: Fartsbot! Søn Okt 29, 2006 9:02 pm | |
| Ble litt inspirert av signaturen til FastAss og fikk lyst til å lage en undersøkelse på hvor mange fartsbøter hver enkelt har fått i sin tid med førerkort. Har selv fått 4 (men det var i min pure ungdom) | |
|
| |
Vebbo Pontifex maximus
Antall Innlegg : 756 Age : 55 Localisation : Lørenskog Registration date : 16.10.2006
| |
| |
Ranglepung Rector Orbis
Antall Innlegg : 564 Age : 51 Localisation : Fredrikstad Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Søn Okt 29, 2006 9:41 pm | |
| hmmm, 1 fotoboks, 1 radar på Dovre og 1 radar ved Elverum.
Det er vist beholdnngen, lappen ble tatt i -91. | |
|
| |
OLD/FastAss Centurio
Antall Innlegg : 120 Age : 70 Localisation : Palmekysten Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Søn Okt 29, 2006 10:50 pm | |
| Det er faktisk sant; jeg har aldri fått en fartsbot. Egentlig er det litt urettferdig, for jeg kjører alltid minst 10% for fort. Men hver gang jeg nærmer meg en radar er det en eller annen foran meg skrubber sånn at farten forbi politiet er akkurat sakte nok.....
Fotoboksene har jeg memorert; har de fleste mellom Hamar og Kristiansand i hodet. Det skumle er når de setter opp nye.....
Bjaas | |
|
| |
ICE Tribuni Angusticlavii
Antall Innlegg : 266 Age : 62 Localisation : Drammen Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Søn Okt 29, 2006 11:09 pm | |
| hmmmmm, ser ut som jeg er værstingen her da Har nok fått langt flere enn 5, men unnskylder meg med at alle sammen er fått på min fritid og ikke i sammenheng med med mitt yrke som forhenværende lastebilsjåfør. Har også barn som bor omtrent så langt nord i landet som det går ann og på turene dit hender det nok at jeg har trykket litt hardt på gassen :S | |
|
| |
KLURE Tiro
Antall Innlegg : 5 Age : 52 Localisation : Larvik Norway Registration date : 18.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Man Nov 06, 2006 2:04 am | |
| - ICE skrev:
Har nok fått langt flere enn 5, men unnskylder meg med at alle sammen er fått på min fritid og ikke i sammenheng med med mitt yrke som forhenværende lastebilsjåfør.
Litt anderledes med meg. "bare" 2 i fotobokser med personbil. (begge gangene i rushtrafikk ) Men 4 i fotobokser + 3 i kontroller med lastebil diverse steder i europa | |
|
| |
SumS Centurio
Antall Innlegg : 164 Age : 35 Localisation : Lillesand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Man Nov 06, 2006 9:05 am | |
| har ikke lappen enda, så... ZERO =P | |
|
| |
Usstan Centurio
Antall Innlegg : 137 Age : 56 Localisation : Oslo Registration date : 09.01.2007
| Tema: Re: Fartsbot! Søn Feb 11, 2007 12:58 pm | |
| 1 her, og da var jeg "heldig" Snittmåling og de started målingen ved en stolpe ved utkjøringen fra en bensinstasjon. Jeg kom ut der ifra og ga gass som bare f... og tror du ikke jeg fra ca stille stående til "mål" (2-300 metere senere) klarte et snitt på 67 i 50 sonen | |
|
| |
Vforce jr Miles
Antall Innlegg : 13 Registration date : 11.02.2007
| Tema: Re: Fartsbot! Ons Feb 14, 2007 2:36 pm | |
| jeg er desverre litt tung på høyre foten... 4 stk... en i fotoboks... da gikk lappen oxo litt diverse på tur til alvdal i ettertid... madamen har familie der... å det er så mange fine sletter... opeln må jo testes... 220 før svingen kom.. har roet meg litt men det er alltid morsomt å kjepp jage en bmw.. hehe... dem blir så paffe når dem ser åssen bil som sleiker dem oppetter ryggen... men en ting skal opeln ha.. den tåler juling å den sitter f... meg bra på veien... nesten go-cart... rudskogen til sommern der skal det testes noe fryktelig | |
|
| |
old/jos Optio Centuriae
Antall Innlegg : 54 Age : 64 Localisation : Kongsberg Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Tor Feb 15, 2007 12:19 am | |
| Fikk to i 81, 1981 altså .Men de er bare flaks att jeg ikke har flere . kjørte Kongsberg -Bergen på 5 timer og 20 min. Og de var før nye veien Voss - Bergen. Motto var tar eg den så tar eg den. Og kjørte forbi de som var av biler . | |
|
| |
OLD/FastAss Centurio
Antall Innlegg : 120 Age : 70 Localisation : Palmekysten Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Ons Apr 04, 2007 12:52 am | |
| Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til!
Tur - retur Kristiansand - Oslo i passe FastAss tempo; noen få tilløp til kø opp og ned, og to ganger feier vi forbi onkel ute på radarkontroll.
Men med hattegubben som var først i køen begge ganger var tempoet så lavt at onkel knapt så på oss. Så da ble det ikke fartsbot denne gangen heller. Er det noen som har fått det til i det siste?
Bjaas | |
|
| |
URDA Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 337 Age : 49 Localisation : Oslo Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Ons Apr 04, 2007 12:58 am | |
| har ikke klart det enda.. men skal si ifra | |
|
| |
Slartibartfast Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 363 Age : 56 Localisation : Hammerfest Registration date : 02.02.2007
| Tema: Re: Fartsbot! Ons Apr 04, 2007 1:42 am | |
| Har ikke fått det ennå, men har vært nært et par ganger. Bl.a tok jeg igjen en bil og ble liggende bak mens jeg ventet på neste slette strekning. Den kom, men det kom en bil i mot så jeg måtte vente litt. Omsider så fikk jeg gira jeg ned og ulte forbi. Akkurat da jeg svingte inn igjen, så jeg en kar i full uniform og radar i hånda som lå i grøfta og hytta med neven til meg. Han hadde tydeligvis sjekka farta på bilen foran meg og ikke meg da jeg kjørte forbi. | |
|
| |
JanOngen Centurio
Antall Innlegg : 106 Age : 60 Registration date : 30.10.2006
| Tema: Re: Fartsbot! Ons Apr 04, 2007 1:48 am | |
| Fartsbot ja, har blitt 2 på alle de mil som er kjørt siden 1982, begge med en gammel Opel Rekord 2000, men aldri i den tiden en lå langs landeveien med vogntog i inn og utland, merkelig nok, men det var vel fordi jeg var for tungt lasta, så farten ble deretter, heller aldri på motorsykkel. Får håpe en ikke får bot nå fortia, for det har blitt så j..... dyrt, dem 2 bøtern har kosta meg 3200.-, var mye penger i den tia det. Søstra mi kjørte også utenlandstrafikk i 88, og hu ble tatt i Polen i en 60 sone og kjørte i 86, hu fikk dengang 8000.- polske slotti, i nkr. 8.60 det var dyrt det:-g1: | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Fartsbot! | |
| |
|
| |
| Fartsbot! | |
|