Overaged Lucky Drivers
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Velkommen til Overaged Lucky Drivers

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  ReglerRegler  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Desperat!

Go down 
+3
Petter
OLD/Rommel
Turtle
7 posters
AvInnlegg
Turtle
Ephemera Baetidae Rhodanii
Turtle

Antall Innlegg : 372
Registration date : 18.01.2007

Desperat! Empty
PosteTema: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 1:14 pm

Dette er absolutt ikke et innlegg for å være negativ, men i ren desperasjon må jeg bare skrike ut: Jeg hater minibaner!

Det som nemlig skjer nå er at nesten alle som er online samles på miniservere. Jeg skjønner at en del syns det er helt toppers og har ingen problemer med å akseptere det. Likevel så må jeg bare si at hadde det vært slik fra begynnelsen så hadde nok ingen av dere blitt kjent med meg. Jeg hadde nok kuttet tmn etter en uke eller 2. Jeg klarer nemlig ikke å få det til å bli racing. Bare knoting og banning. Dermed er lysta i ferd med å forsvinne helt, dessverre.

Trackmaniacs #1 var jeg nok minst like lei som dere andre, men likevel så savner jeg den. Det var faktisk flere i natt som sa det samme når jeg nevnte det og dermed stakk vi over. Men hva skjedde? Ingenting! Serveren hadde hektet seg opp og dermed var det bare å si takk for i natt og vi snakkes, kanskje....

Joda, jeg vet at vi har servere sjøl, men de er stengt for andre. Og da er det altså bare når det er OLDiser tilstede at det er bedre enn å kjøre offline. Vi har også ORC, men da må det liksom planlegges. Og det er ikke alltid like lett.

Derfor har jeg (i min desperasjon og "for the love of the game") et forslag:
Hva med å gjøre backupserveren til ORC dønn lik ORC og tilgjengelig hele tida for alle? Vi bytter jo baner innimellom, men ikke så ofte at det irriterer. Heller ikke blir noen av banene liggende så lenge som på maniacs. Og banene er som regel velkjente, gode og ikke minst morsomme. Jeg tror faktisk det er det som skal til for å samle massen på vanlige baner igjen. Dessuten kan det bli lettere å avtale kamper og baner med andre klaner hvis de kjenner banene godt gjennom serveren.

Men det kan jo også hende at det bare er meg som er smårar og alle andre syns at minis er det beste som har skjedd. I så fall er en æra over...

PS. Beklager hvis dette er feilpostet, men fant ikke noe bedre sted.
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel

Antall Innlegg : 1131
Registration date : 17.10.2006

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 1:34 pm

Ikke helt uenig med deg Turtle, selv om jeg personlig synest det av og til er greit med korte baner når konsentrasjonen ikke er på topp. Jeg savner de gamle TM.no serverne med det rankingssystemet de hadde tilknyttet hjemmesiden. Men med Boneless dypt begravet i noen studiebøker så virker det ikke som om de kommer opp igjen med det første, eller ever!

Men å åpne opp ORC for almennheten er nok ingen dum ide. I utgangspunktet ble den stengt slik at vi kunne ha den for oss selv, med egen rangering (Aseco), men egentlig så ser jeg ingen motforestillinger mot å åpne den opp for andre. Så lenge vi har anledning til å sette passord hvis vi skal kjøre en match (og det har alle mulighet til å gjøre - bare sjekk i klubbhuset).

Så jeg foreslår at vi fjerne passordet på ORC serveren, evt backupserveren, slik at alle kan få kjørt på de banene.
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Petter
Procurator
Procurator
Petter

Antall Innlegg : 413
Registration date : 02.03.2007

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 2:03 pm

Helt enig Turtle.....Sjelden jeg gidder å spille lenge på minitracks...... Foreslår at vi bruker backupserveren(virker mer stabil i teammodus) som kampserver og åpner hovedserveren.
Til Toppen Go down
Turtle
Turtle

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 2:11 pm

Misforstå meg rett. Jeg kan godt kjøre en og annen mini en gang i blant, men ikke hele kvelden hver gang jeg logger meg på.

Ønsker helst at det er en server som er stengt for alle andre enn OLD og en kopi som er åpen for alle. Er skikkelig moro å knive med deg, Rommel, og de andre om reccer. Ikke fullt så moro å knive med CsR, Fosco osv... Da er det små muligheter til å finne ut hvor en ligger i forhold til andre OLDiser på lista. Det hender at jeg ser deg og et par andre blant de 5 første, men stort sett så er det fritt for OLD når banene har ligget en stund. Det er bare å stikke fingern i markhullet og innse at det finnes noen som kjører litt for frekt for oss. Selv om det finnes noen gledelige unntak.

Edit. Petter la inn et innlegg mens jeg skreiv. Da er vi enige i hvert fall, Petter! Very Happy Humøret stiger og kanskje dere har noe .......... i vente Wink
Til Toppen Go down
Bj
Procurator
Procurator
Bj

Antall Innlegg : 299
Registration date : 27.10.2006

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 2:23 pm

Helt enig når det gjelder minitracks, det er baner for min
del som jeg spiller når det er helt manko på folk andre steder.

Men jeg har fundert litt når det gjelder Week serveren,
denne serveren har 2 stk week’s som har vert meget populære i forhold til de
andre ukene vi har kjørt. SpeedWeek og ClassicWeek er de to ukene som er
ekstremt populære, mens de andre ukene er det dessverre minimalt med folk på
serveren. Så min tanke er å endre serveren til noen annet enn week og da kjøre
de mest populære banene fra speed og classic. Er dette noe dere synes høres fornuftig
ut? Tar imot alle forslag med takk.

Når det gjelder å åpne ORC serveren må jeg dessverre si nei
da det vill bli for mye trafikk på mitt nettverk med 2 stk åpne servere, skal
ORC serveren være åpen må det nok bli backup serveren eller om noen andre vill
kjøre en åpen server.

Men som jeg sier så har weekserveren veldig mange online når
det har hvert Speed og Classic, det har hvert folk på serveren stort sett hele
tiden og flere ganger har den hvert helt full under disse ukene, dette er
kanskje ikke den mest oppløftende lesingen for dere som liker techbane, men som
en liten trøst er det jo en del tech baner som går under classic.
Til Toppen Go down
http://www.bjsmodellflyg.se
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 2:25 pm

Turtle skrev:
Er skikkelig moro å knive med deg, Rommel, og de andre om reccer. Ikke fullt så moro å knive med CsR, Fosco osv...

hehe... enig med deg der Turtle.. i mangel av TM.no sin ranking (hvor målet var å klare flest mulige author'er), så har det blitt en liten besettelse å heve aseco snittet på de serverne jeg kjører på. Må og innrømme at det har blitt noen timer ekstra for å dytte deg ned fra førsteplassen innimellom lol!
Til Toppen Go down
Kjell T. Ring
Centurio
Centurio
Kjell T. Ring

Antall Innlegg : 172
Registration date : 05.05.2007

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 2:59 pm

Ok, jeg tar hintet Razz
Skal åpne opp ORC backup for alle og kanskje rename den til noe annet.

Når det gjelder Minitracks og slikt er det kanskje kjent at jeg er den som hoster AnnoyingTracks. Flirer litt Laughing og leker med tanken på at den var såpass irriterende at Turtle måtte starte denne tråden i rein frustrasjon av mini/stunt/random maps. Hver sin smak. Smile
Til Toppen Go down
Turtle
Turtle

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 3:01 pm

OLD/Rommel skrev:
Må og innrømme at det har blitt noen timer ekstra for å dytte deg ned fra førsteplassen innimellom lol!
Men nå skal du få slite litt mer gutt! Tastatur er mottatt og funker aldeles glimrende, hihi. Skal bare finne beste oppsett så skal utfordringene komme på løpende bånd. Ikke opplevd et eneste klikk så langt. Så "be aware"! old2
Til Toppen Go down
Turtle
Turtle

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 3:03 pm

Øhh... Bj! Det var da ganske mange under Baetisweek også. Razz Mener det var ganske fullt flere ganger. Men mulig jeg dagdrømmer igjen. old2

Sist endret av den Fre Aug 17, 2007 3:05 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 3:05 pm

Bj skrev:
Men jeg har fundert litt når det gjelder Week serveren,
denne serveren har 2 stk week’s som har vert meget populære i forhold til de
andre ukene vi har kjørt. SpeedWeek og ClassicWeek er de to ukene som er
ekstremt populære, mens de andre ukene er det dessverre minimalt med folk på
serveren. Så min tanke er å endre serveren til noen annet enn week og da kjøre
de mest populære banene fra speed og classic. Er dette noe dere synes høres fornuftig
ut? Tar imot alle forslag med takk.

Synest jeg høres ut som en god ide Bj. Og selv om majoriteten liker speedbaner, så kan vi jo krydre de med noen tech baner innimellom Smile
Forøvrig er det endel som forsvinner når Aseco er nede, og det kan jo ha vært litt av tilfelle denne gangen.
Til Toppen Go down
Turtle
Turtle

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 3:09 pm

Ærlig talt tror jeg at de banene som vi har på ORC er blant de aller mest poppis banene vi kan finne. Mixen er jo også kanon!
Til Toppen Go down
Petter
Procurator
Procurator
Petter

Antall Innlegg : 413
Registration date : 02.03.2007

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 3:49 pm

Turtle skrev:
Tastatur er mottatt og funker aldeles glimrende, hihi. Skal bare finne beste oppsett så skal utfordringene komme på løpende bånd. Ikke opplevd et eneste klikk så langt. Så "be aware"! old2[/quote]

pale sjelver i underbuksa:pale:
Men tar gladelig imot en utfordring.... Men ikke i kveld....
Til Toppen Go down
Vebbo
Pontifex maximus
Pontifex maximus
Vebbo

Antall Innlegg : 756
Registration date : 16.10.2006

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 4:07 pm

Målet mitt er jo å ha en server gående jeg også... jeg hadde jo Summerdelight" gående lenge i sommer men kona blei så lei viftestøyen fra servern (den står midt i huset, spisestua) så jeg var nødt til å ta den ned. Nå er jeg i gang med å legge nettkabel opp til 2. etage i huset, rivd ned vegger etc etc. (helvettes mye jobb da Razz)

Uansett så kommer det en server til som kan glede oss og andre. Ting tar bare litt tid + at jeg har nå så sykt mye å gjøre på jobben at tm er blitt lagt litt på is en 3-4 uker frem i tid.
Til Toppen Go down
http://www.macsimum.no
jotne
Consularis
Consularis
jotne

Antall Innlegg : 335

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 5:35 pm

Sitat :
Nå er jeg i gang med å legge nettkabel opp til 2. etage i huset, rivd ned vegger etc etc. (helvettes mye jobb da Razz)
dette kaller jeg å ofre alt for OLD, stå på Vebbo old2
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! EmptyFre Aug 17, 2007 5:42 pm

jotne skrev:
Sitat :
Nå er jeg i gang med å legge nettkabel opp til 2. etage i huset, rivd ned vegger etc etc. (helvettes mye jobb da Razz)
dette kaller jeg å ofre alt for OLD, stå på Vebbo old2

Er vel ikke mer enn hva man må kunne forlange av en leder Razz lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content

Desperat! Empty
PosteTema: Re: Desperat!   Desperat! Empty

Til Toppen Go down

Desperat!
Til Toppen 
Side 1 av 1