| TMN - Formula ET (FET) | |
|
+20jotne Sinner OLD/FEROCIOUS mcDonald Bj Kjell T. Ring Ranglepung Baspen Slartibartfast Fantomas 007 Turtle Vebbo WizKid lille79 HyperNotActive OLD/Rommel Petter OLD/Reo Bergie 24 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Bergie Optio Centuriae
Antall Innlegg : 50 Registration date : 07.05.2007
| Tema: TMN - Formula ET (FET) Man Aug 13, 2007 11:29 pm | |
| Hei alle sammen! I det siste har det vært i flere tilfeller blitt spurt om når TNL3 skal starte... Jeg har tenkt litt rundt dette, og har kommet fram til at det er veldig få lag i Norge som er aktive for tiden. Et TNL3 ville nok sannsynligvis bare hatt rundt 8-10 lag, og alle er vel enige i at det er ganske så kjedelig med en så kort turnering? Anyway, på TMU-fronten ble FET(Formula ET) avsluttet for drøye to uker siden, og jeg snakker nok for alle som var med der når jeg sier at det ble en kjempesuksess! Nå tenker vel dere noe slikt; Hva svarte er FET for no? FET er noe så simpelt som et slags Formel 1-løp. Hvert lag har 2-4 spillere, hvorav to av dem kjører i kampene. Det kjøres i Laps-mode, og det er ofte ganske nervepirrende. I FET-TMU, ble det kjørt 24 runder/laps, noe som var ganske så mye. Dette fører også til et stort press, når det gjelder og ikke kræsje mye, og man må holde konsentrasjonen oppe hele tiden. Når alle har kommet i mål, legger man sammen poengene ut ifra plasseringene man fikk. Dette kan gjøres slik: 1.plass får 20poeng, 2. 18 osv. Et eksempel er at hvis spiller A kommer først i mål og lagkameraten kommer som nr.2, får de(laget) 38 poeng totalt. Hvor mange baner som skal kjøres kan diskuteres, men 1-2 er nok mest realistisk. Banene bør være rundt rundetider på 55sek-1:05min, noe som vil medføre til at kampene vil vare i 2x minutter. FET foregår over flere uker, og ikke bare en dag, så hver runde teller. Det er de samme lagene som møter hverandre i kampene, og hvis det blir mange påmeldinger, åpner det for flere divisjoner/grupper. På admin-fronten vil jeg ha med meg Sinclare/Sinca som min høyre hånd, men jeg kunne godt trengt flere som kan hjelpe til med dette arrangementet. Påmelding til dette vil ikke starte enda, da jeg vil først høre hva folk har og si om dette. Hvert lag kan ha spillere fra Danmark, Finland, Island, Norge og Sverige. Ingen spillere fra andre land! Hver klan kan også ha flere lag innad klanen, som for eks. OLD1, OLD2, OLD3 osv. etter ønske fra dem selv. En annen ting er at for eks. to spillere fra BS kan ikke danne et lag med to fra BB.. Det vil være mulig å gjøre lag-endringer foran hver runde, men det må bli gjort minst 48timer før kampstart! Hvis det er noen flere spørsmål er det bare og komme med de, og tilslutt håper jeg at folk er positive til dette og gir det en sjanse Sikter inn på og la TMN-FET starte rundt midten av september Me talast! Link til tm.no-post: http://www.trackmania.no/forum/viewtopic.php?t=2949Håper på positiv respons, men tar imot all negativ kritikk også | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 12:15 am | |
| hmm, hørtes spennede ut. 1-2 baner i flere uker? eller ny bane for hver runde? blir kjedelig å kjøre løp om å om igjen på samme bane? eller blir det noe ala formel 1 at man beveger seg til nye baner for hver runde? eller kjører man 1-2 baner hver gang\kveld det spilles åsså nye 1-2 baner neste gang? ble dette gjenntagelses spm? syntes jeg skrev det samme om å om igjen.. haha | |
|
| |
Petter Procurator
Antall Innlegg : 413 Age : 57 Localisation : Utskarpen/Nordland Registration date : 02.03.2007
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 9:22 am | |
| Høres morsomt ut...Tror nok du kan regne med 2-3 lag fra OLD. Men for at flest mulig Oldisser skal delta bør dere legge kjøringen til kveldene etter 20. | |
|
| |
Bergie Optio Centuriae
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 12:58 pm | |
| @Reo: Hehe, gjentakelser går bra det vøtt :p Til spørsmålet, det vil bli 1-2 nye baner hver uke, så man slipper og kjøre samme banene hele tiden, er bare positivt med litt variasjon:) Banene vil heller ikke bli ultratechs, fordi at det passer ikke inn i slike kamper.
@Petter: Hyggelig å høre at OLD kommer sannsynligvis til og stille med flere lag:) Når det gjelder tidspunktet for kampene, vil det nok bli rundt 20:15-21:00. Er litt usikker rundt dette, da 21:00 kan bli litt i det seneste laget, men til gjengjeld så varer jo kampene i maks 1time.. | |
|
| |
OLD/Rommel Comes Domesticorum
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 1:00 pm | |
| Høres kult ut dette. Men ser utfordringer hvis det ikke er mulig å rokkere personell på lagene. Burde vært slik at vi meldte på OLD1, OLD2 osv, med 4 mann på hvert lag, men hvor det burde være mulig for klanen å rokkere medlemmer internt mellom lagene avhengig av når det passer/ikke passer for den enkelte å være med. Da slipper man å fylle for mange i hvert lag for å ta høyde for frafall. Blir mer som i fotball hvor mann av og til er på førstelaget, men av og til må spille reservelagskamp. | |
|
| |
Bergie Optio Centuriae
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 1:05 pm | |
| Synes selv at det blir litt teit at man kan rokkere imellom lagene, fordi at da kan det fort bli slik at noen ikke får spilt.. Er jo minst like bra at et lag består av fire spillere, så rokkerer man imellom de? | |
|
| |
OLD/Rommel Comes Domesticorum
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 1:19 pm | |
| - Bergie skrev:
- Synes selv at det blir litt teit at man kan rokkere imellom lagene, fordi at da kan det fort bli slik at noen ikke får spilt..
Er jo minst like bra at et lag består av fire spillere, så rokkerer man imellom de? I utgangspunktet så vil det være slik, men om det nå skulle vise seg at de fire ikke kan samtidig, så burde det være mulig for laget OLD å sette inn noen andre fra den relativt store spillestallen vi har. Vet at om en slik mulighet åpnes opp for, så kan det "misbrukes" blandt de som er interessert i å jukse seg til seier. Men dette kan løses ved at man melder inn "laget" som en pool, som det i visse tilfeller tilattes rokert på. Eks.vis melder OLD på 5 lag, og samtidig melder vi inn 30 mann i lagoppstillingen. Da burde det være opp til oss å stille folk til de ulike lagene når kampene skulle kjøres. Kan sågar øremerke 5 pr OLDlag, og legge begrensning på antall bytter mellom lagene (som kun tillates i de tilfeller hvor det opprinnelige laget ikke klarer å stille av div årsaker). | |
|
| |
Bergie Optio Centuriae
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 1:27 pm | |
| Du har et poeng der ja... Får se hva jeg/vi gjør, skal tenke litt på det. | |
|
| |
Petter Procurator
Antall Innlegg : 413 Age : 57 Localisation : Utskarpen/Nordland Registration date : 02.03.2007
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 1:38 pm | |
| Men bør ikke lagene være enkeltstående lag. Og skulle f.eks jeg, melde meg å med mister OLD/x og OLD/y er det vel opp til oss å sørge for at vi stiller med lag til hver kamp. Men skulle det bli slik at bare en av oss kan stille kan man ikke bare ta inn en reserve(innen 48 t og fra klanen seff) som ikke er på noe annet lag? | |
|
| |
HyperNotActive Centurio
Antall Innlegg : 151 Age : 62 Localisation : Oslo Registration date : 21.10.2006
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 1:58 pm | |
| Dette høres gøy ut. Jeg blir med. Kan ikke stille vær uke pga skiftarbeid. Er ikke hjemme før 23 tiden når jeg har seinvakt. Men med 4 manns lag og to som kjører går nok det bra. | |
|
| |
Bergie Optio Centuriae
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 2:29 pm | |
| - Petter skrev:
- Men bør ikke lagene være enkeltstående lag.
Og skulle f.eks jeg, melde meg å med mister OLD/x og OLD/y er det vel opp til oss å sørge for at vi stiller med lag til hver kamp. Men skulle det bli slik at bare en av oss kan stille kan man ikke bare ta inn en reserve(innen 48 t og fra klanen seff) som ikke er på noe annet lag? Hvis du leser nøye igjennom hva jeg skrev i hovedposten, så står det at et lag skal bestå av 3-4 spillere, dvs. at man har råd til at en spiller ikke kan den ene uka | |
|
| |
Petter Procurator
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 2:54 pm | |
| Joda skjønner det, da....poenget mitt er at, hvert enkelt lag bør være enkeltstående og selv sørge for at de stiller med 2 stk til hver kamp. Men innbytte/reserve hvis f.eks 3 av 4 skulle melde frafall burde det jo finnes regler for. Spesielt på en turnering som skal gå over tid. | |
|
| |
Bergie Optio Centuriae
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 4:16 pm | |
| Det er jo akkurat det jeg mener! De to "hovedspillerne" skal egentlig spille hver gang, men siden jeg regner med at ikke alle kan til enhver tid, bør man ha to reserver som også kan spille istedenfor.. | |
|
| |
lille79 Sesquiplicarius
Antall Innlegg : 47 Registration date : 21.05.2007
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 5:07 pm | |
| Leser dette forumet oftere enn TM for tida... SSR er positive, hvertfall han laglederen som er hekta på detta spillet :-) | |
|
| |
WizKid Praefectus
Antall Innlegg : 500 Age : 49 Registration date : 18.10.2006
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 5:37 pm | |
| - OLD/Rommel skrev:
- Bergie skrev:
- Synes selv at det blir litt teit at man kan rokkere imellom lagene, fordi at da kan det fort bli slik at noen ikke får spilt..
Er jo minst like bra at et lag består av fire spillere, så rokkerer man imellom de? I utgangspunktet så vil det være slik, men om det nå skulle vise seg at de fire ikke kan samtidig, så burde det være mulig for laget OLD å sette inn noen andre fra den relativt store spillestallen vi har. Vet at om en slik mulighet åpnes opp for, så kan det "misbrukes" blandt de som er interessert i å jukse seg til seier. Men dette kan løses ved at man melder inn "laget" som en pool, som det i visse tilfeller tilattes rokert på. Eks.vis melder OLD på 5 lag, og samtidig melder vi inn 30 mann i lagoppstillingen. Da burde det være opp til oss å stille folk til de ulike lagene når kampene skulle kjøres. Kan sågar øremerke 5 pr OLDlag, og legge begrensning på antall bytter mellom lagene (som kun tillates i de tilfeller hvor det opprinnelige laget ikke klarer å stille av div årsaker). Enig i dette Rommel. Syns også dette høres spennende ut. Regner med at startskuddet går kl21(eller hvilket tidspunkt som blir avtalt) sharp uansett, med mange som "skal" komme men bare er "litt sent" ute kan det bli mye irritasjon om det skal ventes i hytt og gevær | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 5:50 pm | |
| blir som i formel 1. har en stall å 2 hovedførere. så har man 2 i reserve. stiller man ikke, blir det ikke så mange poeng å hente, evt hvis bare 1 kjører. går det å. | |
|
| |
Bergie Optio Centuriae
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 6:16 pm | |
| Bra du har skjønt det Reo! Er akkurat det jeg mener med 4 spillere pr.lag.. | |
|
| |
Vebbo Pontifex maximus
Antall Innlegg : 756 Age : 55 Localisation : Lørenskog Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 6:31 pm | |
| - Bergie skrev:
- Bra du har skjønt det Reo! Er akkurat det jeg mener med 4 spillere pr.lag..
Reo FTW Vi andre er Nabbs | |
|
| |
Petter Procurator
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 6:44 pm | |
| Men vi har skjønt litt vi andre også! Mulig jeg har TNL2 litt FOR friskt i minnet.... men hva hvis 3 spillere melder frafall et stykke ut i turneringen. Eller ev en av de to førsteførerne, Noe som garantert skjer hvis man feks ligger dårlig an, og motivasjonen synker. Skal man ikke da kan hente inn nye spillere til laget? | |
|
| |
Turtle Ephemera Baetidae Rhodanii
Antall Innlegg : 372 Registration date : 18.01.2007
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 7:32 pm | |
| Tror vi har skjønt det alle mann. Vi er bare litt redde for at det skal bli samme rotet igjen. Dessverre tror jeg at en av grunnene (det var nok flere) til at det gikk som det gikk sist gang var skapt av Nadeo selv. Og det gir meg lyst til å si: Død over TMU! | |
|
| |
Bergie Optio Centuriae
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Tir Aug 14, 2007 7:40 pm | |
| Man kan hente inn nye spillere fra egen klan i nødstilfelle, som for eks. hvis en av de 4 spillerne i ene laget trekker seg fra turneringa.. | |
|
| |
007 Centurio
Antall Innlegg : 179 Age : 49 Localisation : gjerdrum Registration date : 28.02.2007
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Ons Aug 15, 2007 12:42 am | |
| dette høres gøy ut sign me in | |
|
| |
Turtle Ephemera Baetidae Rhodanii
Antall Innlegg : 372 Registration date : 18.01.2007
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Ons Aug 15, 2007 1:23 am | |
| Nå får jeg vel snart nytt keyboard så da skulle det vel være muligheter for å få delta i en av lagene da, kanskje, muligens, håper jeg. | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Ons Aug 15, 2007 11:50 am | |
| | |
|
| |
Fantomas Tribuni Angusticlavii
Antall Innlegg : 212 Age : 55 Localisation : Nesna Registration date : 08.06.2007
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) Ons Aug 15, 2007 3:56 pm | |
| Jeg blir for pokker med!! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: TMN - Formula ET (FET) | |
| |
|
| |
| TMN - Formula ET (FET) | |
|