Overaged Lucky Drivers
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Velkommen til Overaged Lucky Drivers
 
IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  ReglerRegler  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jeg er skuffet

Go down 
+9
Kjell T. Ring
lille79
Vebbo
Slartibartfast
Petter
Turtle
OLD/Rommel
OLD/Reo
jotne
13 posters
AvInnlegg
jotne
Consularis
Consularis
jotne


Antall Innlegg : 335
Age : 59
Registration date : 17.10.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyTor Jun 07, 2007 8:59 pm

Etter baneoppsettet for siste runde så er jeg faktisk dritt lei teck baner, unskyld at jeg spør men står TNL for Teck Noob Lovers? altså det må da være mulig å variere på banene? eller er dette en liga bare for de som er spesialister på teck baner og har avtaler med dem som styrer ligaen så dem får større muligheter til å vinne?? jeg har prøvd å være med på så mange runder som mulig og har testet alle banene som er laget for denne Teck ligaen og det er bare teck baner og de fleste av dem har vært så dårlige at det til å bli forbannet på. 2 baner har vært bra ja faktisk meget bra og dem kom fra Razorblade og da er det ikke mye å skryte av når det gjelder tnl 2. SORRY dette er bare min mening og jeg har dessverre ikke noe å si når det kommer til valget av baner.
Til Toppen Go down
OLD/Reo
Praefectus
Praefectus
OLD/Reo


Antall Innlegg : 541
Age : 51
Localisation : Hilton
Registration date : 14.11.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyTor Jun 07, 2007 9:39 pm

Ja, har vel nevt det tidligere jeg også. 3 tech baner hver gang er litt drøyt kunne variert med 1 - 2 litt løsere baner til tider.
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel


Antall Innlegg : 1131
Age : 56
Localisation : Kristiansand
Registration date : 17.10.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyTor Jun 07, 2007 10:28 pm

Enig med deg jotne. Hadde ikke skadet om de la inn noen speedbaner i ny og ne... det gjør matchene tettere, og det krever litt spesielle skills å mestre de og bra.
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Turtle
Ephemera Baetidae Rhodanii
Ephemera Baetidae Rhodanii
Turtle


Antall Innlegg : 372
Registration date : 18.01.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 1:30 am

Må bare sakse litt fra en diskusjon jeg hadde med Stanley før ligaen:

Baetis:
Det jeg også tenker på er at dette er en liga hvor ikke alle kjørere er like dyktige. Den er jo for alle. Og bør ikke da banene være lettere enn f.eks. når OnD kjører mot Opel eller hvem det nå måtte være? Jo vanskeligere baner jo mindre interesse fra grasrota, tror jeg. Mindre utfordring for de beste kanskje, men det mener jeg er en pris de bør være villige til å betale for å få flere deltakere.

Stanley:
Synes det er viktigere at baner er vanskeligere enn nub-friendly. Bl.a fordi banen skal brukes til konkurranse og skille bedre blant de beste. Jo enklere en bane er, jo mindre vil den skille.. Litt uflaks på den type bane (en bug?) og man kan risikere å havne på siste i mål om man kjører mot gode motstandere. Jeg personlig vil få mindre interesse av å delta i en liga hvor banene er tilegnet dem som ikke er gode og er vel heller ikke den eneste.. Er det en konkurranse, la det være en konkurranse. En konkurranse er ment å skille mellom de bedre og de dårligere. Er en grunn til at Ride eller lignende baner ikke kjøres i ordentlige ligaer/cuper..

Baetis:
Joda Stanley, det er konkurranse og det skal skille mellom de gode og de mindre gode. Men vis meg en bane med bare litt utfordring hvor de gode ikke er bedre enn de mindre gode. Ikke lett å finne tror jeg (bortsett fra en og annen bane med random loops). Dersom det blir for mye knoting på hver bane kan du regne med at det er flere som ikke gidder. De aller aller fleste driver med dette for moro og blir det for mye slit og banning så faller interessen rimelig kjapt. Og hva er vitsen med en slik liga hvis det bare blir noen få lag som klarer å stille nok folk som orker? Jeg vil vel tro at eventuelle sponsorer for slike ligaer er mer interessert i bredde (antall deltakere) enn om alle de 4 beste lagene er med. Og skal du få en viss mengde deltakere så må de føle at de har en liiiten sjanse på en og annen bane. Min påstand er at dersom det ikke tas hensyn til n00bs så blir det aldri noen suksess. Bare en liten greie mellom de beste. Og ærlig talt Stanley, dere har da nok av konkurranser hvor dere beste får brynt nesa på hverandre. Så hvorfor ikke la dette bli en sak hvor alle føler de med litt tur kan hevde seg?

Hva er det som holder hjulene i gang på denne siden og andre? Er det de få i toppen eller er det alle de tusenvis av ikke så gode kjørere? Joda, jeg vet at det er noen få som står på som bare f... for å drive disse sidene, men uten alle brukerne så er det liten vits.


Stanley:
Gidder ikke å bruke en hel A4-side på å skrive et svar nå, så dermed blir det omtrent halvparten enn det det ellers ville blitt.

Poenget mitt er ikke at en bane bare skal skille de gode fra de mindre gode, men at de skal skille mellom de beste også.

Bryr meg heller ikke stort om nabbsa, for de som virkelig er nabbs er som oftest de som spiller på servere nå og da uten lagtilhørighet. De fleste med lagtilhørighet spiller nok hakket mer seriøst enn de uten, selv om dem fortsatt gjør det kun for fun.

Sponsorer bryr seg nok ikke så mye om hvor mange som deltar, men heller hvor mange av dem som deltar som kan være potensielle kunder. F.eks. Vil en sportsbutikk sponse en fotballcup med 20 lag hvor de fleste eier en fotball og et par fotballsko eller en annen cup med 10 lag hvor alle har fult utstyr? Dem som spiller det kun for fun har ikke det behovet de som spiller det mer seriøst.. Ikke glem at sponsing er en form for markedsføring.

Det er heller ikke så mange konkurranser som du kanskje tror det er.. Om det ville blitt sånn at OnD dreit i TNL2 bare pga. banene, så ville vi endt opp med å stå uten noen konkurranser et par måneder fremover. Eneste som kunne dukket opp ville vært en helgcup nå og da, om vi var heldige. Det med Plague-cupene er kun noe jeg har ta initiativ til selv for at det skal bli flere konkurranser og holde noe liv i konkurransedelen.

En konkurranse skal være konkurranse, man bør være forberedt på at det blir vanskelig om man ikke er en av de beste.

Skulle det bli lagt til rette for de dårligste, så vil det bety mange uerfarne deltagere, noe som vil bety utrolig mye tull. "Hvordan setter man opp server? Hvilke regler skal man bruke? Hvordan gjør man ditt, hvordan gjør man datt? Jeg kan ikke sette opp server. Motstanderne gjorde ditt eller datt".

Om det virkelig er så farlig med ordentlig tekniske baner, så kan det heller legges inn forslag med baner for de forskjellige divisjonene. Kan heller første divisjon få baner som er egnet dems nivå, så kan de lavere divisjonene få enklere baner. Men tror du det blir nok baner da? Det gjør nemlig ikke jeg!

Baetis:
Må det være så voldsomt teknisk for at det skal skille da?

Skader det å forsøke å lokke disse til å gå sammen i lag for å være med? Både du og jeg var vel nabbs en gang i tiden? Jeg er det vel litt enda, men...

Vil tro at det er mer interessant for en eventuell sponsor at det er med så mange som mulig av de som ikke allerede har alt. Det er som regel volum som betyr noe. Det eneste jeg kan tenke meg at er av interesse å sponse de beste med er pads, grafikkort og alt annet teknisk utstyr. Hvilke dekk eller bil de bruker er jo rimelig irrelevant. Og effekten er jo også liten dersom ingen andre enn de 20 i toppen veit om det. Markedsføring av produkter gjennom sponsing har best effekt dersom det er en stor potensiell kundemasse som deltar eller følger med i konkurransen.

Trodde dere hadde en del konkurranser jeg siden det var landslag og greier...
Men det er knallbra at noen gidder å gjøre så mye som du har gjort for konkurranser i TMN Stanley. Uten slike som deg hadde det ikke vært mye å skryte av.Very Happy


Joda, litt utfordring er bare sunt. Bare den ikke blir for stor. Men å unngå å legge til rette for mindre erfarne fordi man er redd for ekstraarbeid syns jeg er lettvint og lite gjennomtenkt. Det burde, slik jeg ser det, kunne være mulig å sette som betingelse at en på laget (lagleder) skal ha satt seg inn i hele systemet og være kontaktperson. Dette betyr ikke at det må være en god kjører, men en normalt strukturert person. Da er det bare å gi beskjed om at det kun behandles saker som kommer fra lagleder.

Det er ikke farlig med en og annen ordentlig teknisk bane, men det blir verre hvis alle er det. Har sans for SKB sitt syn i en annen tråd: 3 forskjellige typer baner for hver runde. Alle får sitt og ingen får alt.

Skal ikke blande meg mer nå. Kjører bare for å ha det moro jeg også og liker en og annen utfordring. Men syns det er bare fint om jeg innimellom taper eller vinner pga en og annen random bane. Det uforutsigbare gjør det hele litt mer spennende. Men alt med måte...



OSV.... vi hadde vel litt rett begge..., men jeg har ikke forandret standpunkt etter ligaen.
Til Toppen Go down
Petter
Procurator
Procurator
Petter


Antall Innlegg : 413
Age : 57
Localisation : Utskarpen/Nordland
Registration date : 02.03.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 1:27 pm

Om noen skulle være intressert i min mening:old1
Er enig i at banene må være litt vanskelige, men det høres nesten ut som det bare er tech baner som kan være vanskelige....og som kan skille de beste fra de nestbeste. Det er jeg ikke enig i...
Ikke at det har gjort meg så mye at det kun var tech, men det har vel utelukket, fra ligaen, en del gode spillere som ikke liker tech....og det er jo synd da...
Til Toppen Go down
Slartibartfast
Praefectus castrorum
Praefectus castrorum
Slartibartfast


Antall Innlegg : 363
Age : 55
Localisation : Hammerfest
Registration date : 02.02.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 3:50 pm

Personlig foretrekker jeg tech foran speed, men jeg er jo ikke i nærheten av å kunne hamle opp med de beste. Jeg skal si meg enig i at det med hell kunne vært mer variasjon i TNL.

Det er vel bare å innse at TNL er for proffene og at Stanley og co egentlig vil at de nest-beste ikke skal være med. Suspect

Er så glad jeg er med i OLD hvor vi har de morsomste konkurransene og de hyggeligste folkene. moro
Til Toppen Go down
Vebbo
Pontifex maximus
Pontifex maximus
Vebbo


Antall Innlegg : 756
Age : 55
Localisation : Lørenskog
Registration date : 16.10.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 4:25 pm

jeg syns at banene har stort sett vært av bra kvalitet gjennom turneringen, men som nevnt her så kunne det jo vært litt mer variasjon ja scratch
Til Toppen Go down
http://www.macsimum.no
lille79
Sesquiplicarius
Sesquiplicarius



Antall Innlegg : 47
Registration date : 21.05.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 4:27 pm

Begynt å lese litt på forumet deres etterhvert, så jeg hiver meg inn her jeg også.

Må si meg helt enig med de som er for litt mer variasjon. Ser man på tidene på OWN's serveren, som de fleste kjørte trening på før en god del av rundene, ser man at det kanskje er 10 stykker innenfor det første sekundet etter serverrekorden. Resten, meg inkludert, har endel av ukene øvd langt over hva jeg hadde trodd jeg ville gjøre (konkurranseinstinkt? nei... :-), og havner ca. 2-3 sekunder etter serverrekorden (i snitt) og er da rundt 20-40 alt ettersom banene.

Det er hvertfall ikke veldig inkluderende for "grasrota" vil jeg tro, å sitte kanskje 20 timer ei uke for å klare en bane ordentlig, som det kanskje er 20 personer i norge som kjører sinnsykt fort på med lite trening i forhold.

Klart at det skal skille, men i en match så er det jo moro at det er litt kniving og at ikke 3 av 6 ender i en vegg etter 10-15 sekunder...


Når regnet kommer igjen så tar jeg kontakt for en match igjen mot 2OLD :-)

Vi må jo få retta opp dette 2-1 tapet snart, hehe

mvh
SSRlille79
Til Toppen Go down
jotne
Consularis
Consularis
jotne


Antall Innlegg : 335
Age : 59
Registration date : 17.10.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 8:18 pm

Hyggelig at du leser forumet vårt lille79. Og det med rematch, helt klart vi må gjøre det, legg inn et trå på forumet når dere er klare til å få litt bank igjen Jeg er skuffet Old2
Til Toppen Go down
lille79
Sesquiplicarius
Sesquiplicarius



Antall Innlegg : 47
Registration date : 21.05.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 9:47 pm

etter å ha sett sønnen til Vebbo imponere, så lurer jeg på om vi skal la "juniorlaget" vårt få kjøre fletta av dere :-D

Vi skal si ifra, vi skal bare gjøre vårt beste forsøk i å ta 2. plassen i divisjon 2 på søndag først...

mvh
bjellesauen :-D
Til Toppen Go down
Kjell T. Ring
Centurio
Centurio
Kjell T. Ring


Antall Innlegg : 172
Age : 50
Localisation : Tromsø
Registration date : 05.05.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyFre Jun 08, 2007 10:23 pm

Jeg har kanskje ikke spilt lenge nok i klan til å uttale meg med tyngde, men jeg slenger på noen ord likevel.

Ser at tendensen er tech og kun tech. Har personlig ikke så mye i mot tech, her gjør Stanley en utmerket jobb med valg av tech baner.
Men som nevnt tidligere, det finnes sikkert baner som tilfredstiller kravene til å skille klinten fra hveten og samtidig ivaretar interessene til de som foretrekker non-tech baner.

Når det er sagt må jeg bare takke for at jeg fikk bli med i OLD. En fantastisk gjeng å være med i!!! n1
Til Toppen Go down
Bergie
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 50
Registration date : 07.05.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyMan Jun 11, 2007 6:42 am

God Morgen OLDiser!!!

Først vil jeg starte med å si takk for at dere var med i TNL2, selv om at det ble litt problemer underveis...
Når det kommer til hvem som valgte baner så var det ikke Stanley, men meg..
Jeg tar av meg hatten for at det var bare tech-baner, men grunnen til det er fordi at speedbaner ikke hører hjemme i ligaer etter min mening!
Hvis jeg fortsetter, blir det bare en lignende diskusjon ala Baetis-Stanley, men poenget er at med speedbaner er det veldig lett og få bugs, spesielt for de som prøver å kjøre veldig veldig fort...
At de "ikke like gode" ikke skal ha mulighet til å vinne noen runder er ikke målet mitt med bare tech-baner, men jeg valgte tech-baner fordi at de skiller de beste fra de gode hvis dere skjønner...
Dessuten, tech-baner/speed-tech baner er mye bedre enn speedbaner etter min mening...

Jotne: Neste gang så sier du ifra til TNL2-adminsa om hva du synes om banene, så kan vi finne ut av det:)
Håper du ikke hater meg så mye for banevalgene, at du ikke vil delta i TNL3 igjen.

Bergie, over og ut:)
Til Toppen Go down
Bj
Procurator
Procurator
Bj


Antall Innlegg : 299
Age : 53
Localisation : Sveg i Sverige
Registration date : 27.10.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyMan Jun 11, 2007 2:46 pm

Hei hei folkens!

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt å si så mye når det gjaldt
dette med banene i TNL2, men vanskelig å holde fingrene unna tastaturet gitt.

Først vill jeg jo takke Bergie for den jobben han har gjort
i TNL og selvsagt takke han for at han svarer på denne topicen og står for de
valgene han har gjort.

Når det gjelder banevalgene i TNL2 har de for min egen del
hvert en eneste stor skuffelse, men så er jeg også blant de ”ikke like gode” og
jeg liker heller ikke tech. Men å komme med eller mindre påstå att man ikke
trenger skills på speedbaner er jo tøv, mener man det burde man kanskje teste
litt flere speedbaner. Det som kan være problemet med en speedbane er at krasjer
du så har du tapt men på en tech kan du fremdeles karre deg i mål på en brukbar
tid. Så om en ”god en” krasjer og en ”ikke like god” ikke krasjer, ja da blir
det litt mer spennende for alle de involverte både spillere og spec’ere da
kampen plutselig ikke er avgjort før start lengre. Hvem av dere synes det er moro
å se en fotballkamp der dere vet hvem som vinner uka før den spilles, eller
hvem av dere synes det er moro å se noen form for sport der dere vet hvem som
vinner og hvem som taper?

Nei jeg vil påstå at TNL2 er kun for spesielt utvalgte
spillere i Skandinavia, og definitivt ikke for hvem som helst. Vi som kjøre kun
for moro og som trodde det kunne være moro å være med å kjøre i TNL, vi tok
feil og da mener jeg FEIL med store bokstaver. For når man har trent, og da
mener jeg trent på en bane og fremdeles ligger flere sekunder bak de beste da
sier det seg selv at her har man ingenting å gjøre. Jeg synes det er moro å
kjøre TMN og jeg synes også det er moro med kamper, men om jeg ligger så langt
bak på en bane vill jeg helst att noen i mitt team som kan banen bedre en meg
kjører. Når jeg er på en server og spiller rounds eller TA blir jeg aldri
skuffet om noen som slår meg, men jeg kan bli irritert over min egen kjøring om
jeg kjører mye dårligere enn det jeg vet jeg kan. Setter jeg en pb er jeg
overlykkelig selv om jeg kommer på sisteplass ettersom jeg da i mine øyne har
kjørt bra i forhold til mine kjøre evner.

Nei jeg må nok bare si det at når TNL3 kommer og om det skal
bli like skuffende som denne kommer dere ikke til å finne meg blant de
påmeldte, jeg skal ikke komme og gjøre ligaen tregere å gjennomføre fordi en ”ikke
like god” spiller er med, dere som er gode får ha hele ligaen for dere selv med
deres tech baner uten at jeg skal rote det til for dere.
Til Toppen Go down
http://www.bjsmodellflyg.se
URDA
Praefectus castrorum
Praefectus castrorum
URDA


Antall Innlegg : 337
Age : 48
Localisation : Oslo
Registration date : 17.10.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyMan Jun 11, 2007 3:07 pm

Jeg er nå av den oppfatningen at det er morro å spelle TMN uansett jeg da Very Happy
Det vil alltid være store forskjeller mellom spillere i en slik type turnering, og jeg vil tippe at mindre turneringer (OLD Late Nite for eksempel) er typen turneringer for oss som egentlig speller for å kose oss cheers.

---Jeg snakker selvfølgelig for min egen del--- men tipper andre deler mitt syn på saken. afro
Til Toppen Go down
http://www.ladruurdal.net
Petter
Procurator
Procurator
Petter


Antall Innlegg : 413
Age : 57
Localisation : Utskarpen/Nordland
Registration date : 02.03.2007

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyMan Jun 11, 2007 3:36 pm

Er forsåvidt enig med både URDA(Old Late Nite var:king: ) Og med Bj bortsett fra en ting. TNL2 var morro, selv om man var et halvt hav bak de beste.
Jeg var med å slå SSR i siste kamp for 2OLD. SSR var en motstander som i utgangspunktet lå 1 til 2 sek bedre enn oss på alle banene på trening. Men med trening, og stabil, god kjøring trakk vi det lengste strået. Det var USEDVANLIG morro. Noe av det morsomste jeg har opplevd i min 5 mnd lange tmn karriere.
Men som sagt tidligere og som Bj sier, og for å åpne opp for flere deltagere må det litt mer variasjon i banene til. Tech, speedtech og speed om hverandre, hadde vært det optimale. Kanskje en speed og en tech-liga istedet for 1. og 2 div.
Uansett...Takk til TNL admins, for jobben dere har gjort med å gjennomføre dette. Er med på TNL3 uansett jeg....
Til Toppen Go down
TMKjetil
Optio Centuriae
Optio Centuriae



Antall Innlegg : 90
Registration date : 19.11.2006

Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet EmptyOns Jun 13, 2007 8:29 pm

Bj skrev:
Når det gjelder banevalgene i TNL2 har de for min egen del
hvert en eneste stor skuffelse, men så er jeg også blant de ”ikke like gode” og
jeg liker heller ikke tech. Men å komme med eller mindre påstå att man ikke
trenger skills på speedbaner er jo tøv, mener man det burde man kanskje teste
litt flere speedbaner. Det som kan være problemet med en speedbane er at krasjer
du så har du tapt men på en tech kan du fremdeles karre deg i mål på en brukbar
tid. Så om en ”god en” krasjer og en ”ikke like god” ikke krasjer, ja da blir
det litt mer spennende for alle de involverte både spillere og spec’ere da
kampen plutselig ikke er avgjort før start lengre. Hvem av dere synes det er moro
å se en fotballkamp der dere vet hvem som vinner uka før den spilles, eller
hvem av dere synes det er moro å se noen form for sport der dere vet hvem som
vinner og hvem som taper?

BJ er litt enig i det der, men samtidig er ikke TNL en liga som kjøres for å gjøre det artig for de som ser på. TNL er en konkuranse og i en konkuranse så er det meningen at den beste skal vinne.

Er du også kanskje av den oppfatning av at alle VM kamper i fotball skal spiller på gresssletter sånn at lag som Island skal kunne slå Brasil?

Nei, TNL er en konkuranse for å avgjøre hvem som er best og tech baner er da bedre banevalg enn speed fordi på tech så er det mye oftere kjørerne sine skills som avgjør hvem som vinner. De beste vinner over de nest best på speed også, men tilfeldighetene råder mye mer på speed enn tech...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Jeg er skuffet Empty
PosteTema: Re: Jeg er skuffet   Jeg er skuffet Empty

Til Toppen Go down
 
Jeg er skuffet
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Overaged Lucky Drivers :: Kamper :: TNL-
Gå Til: