| To lag i TNL2?? | |
|
+12007 Bj ICE Slartibartfast jotne Petter Turtle Vebbo Ranglepung OLD/Reo OLD/Rommel Baspen 16 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Baspen Quaestor sacri palatii
Antall Innlegg : 274 Age : 57 Localisation : Nesodden Registration date : 16.10.2006
| Tema: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 10:06 am | |
| Ser at Rangle har hatt spørsmål på forumet til TM.no om to lag i TNL2. I og med at vi har så mange gode sjafører og det er bare plass til 3 førere i hver kamp så vil det være noen som (slik som jeg ) ikke kommer til å få kjørt særlig mye. Så mitt spørsmål vi da bli om det er stor nok interesse for å stille lag også i div 2 og da samtidig miste muligheten til kvalikk for div 1? | |
|
| |
OLD/Rommel Comes Domesticorum
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 10:49 am | |
| Det er korrekt Baspone. Skulle vi ha stilt med to lag måtte vi delt OLD i to. Det måtte vært rigget ett eget lag på tm.no/TMN.com. Det hadde ikke vært mulig å kjørt for begge lag slik du beskriver. Styret har som sagt vedtatt at vi kun stiller ett toppet lag. Alle er allerede meldt inn. Derfor er det bare å hive seg i trening foran kampene for å komme på laget. Tips: Om dere ser for dere at det kan bli vanskelig å kvale til TNL 2, kan det kanskje være lurt å prioritere den banen dere kjører best på og fokusere/prioritere all trening til denne. Gir god mulighet for å kvale på den banen i hvertfall. Å være god på 3 baner er hvertfall vanskelig. Blir som i alpint. Få som er gode i alle disipliner Lykke til! | |
|
| |
Antall Innlegg : 274 Age : 57 Localisation : Nesodden Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 11:47 am | |
| Jaja, her er det nok like greit å skifte til gul tag skjønner jeg | |
|
| |
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| |
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 12:16 pm | |
| sikkert noen som syntes det er frustrerende å føle at de ikke strekker til å få vært med på moroa. å når det er 3 vs 3 så er å blir kvalikken hard. mange gode i old nå.. | |
|
| |
Ranglepung Rector Orbis
Antall Innlegg : 564 Age : 51 Localisation : Fredrikstad Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 12:43 pm | |
| Jeg skjønner frustrasjonen godt, jeg er blant de som nok ikke vil klare å kvalle til kamper i TNL2 Men vi tok en diskusjon rundt dette, og så lenge reglene er som de er, synes vi det er en risiko med det å melde på 2 lag, bla grunnet med de utfordringene Burn møtte i forrige runde. Men vi kan godt diskutere dette i plenum, fristen for påmelding er 25 mars, så det er masse tid for endringer. Men før vi skal i det hele tatt tenke på å dele OLD, må vi ha avklart følgende: Hvordan deler vi? Hvilke kriterier ligger i grunn? Best, ansinnitet? Vi må ha garanti at vi har minst 5 stk fra hvert lag på hver kveld, dvs min 10 OLD hver kampkveld. Ser at det er pr dags dato 14 stk som vil være med, og da er det ikke mye som skal skjære seg før vi kan ha trøbbel med å stille lag på et av lagene. Hvilket lag får div 1 plassen? Skal vi ha et toppet lag? Alt dette kan løses, men det er endel som da må ryddes opp i. | |
|
| |
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 12:53 pm | |
| Ok! Har noen meninger om dette, men velger å vente med dem til det er avklart om det i det heletatt er noen som er interessert i å spille i div 2. | |
|
| |
Vebbo Pontifex maximus
Antall Innlegg : 756 Age : 55 Localisation : Lørenskog Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 3:02 pm | |
| Ikke noe som hadde vært morsommere enn om vi hadde hatt med ett lag i 1. div og ett i 2. div... Men det krever en del mer av laget. Vi bør ha minimum 5 stykker til hver kvallik før matcher. De som velger at de vil prøve å kvale til 1. div laget kan da kun kjøre for det laget under TNL og vise versa. Kan ikke de som har lyst til å evt kjøre for OLD i 2. div rekke opp hånda da? EDIT: og de som har lyst til å kjøre i 1. div så er det bare å telle opp til slutt
Sist endret av den Man Mar 12, 2007 3:11 pm, endret 1 gang | |
|
| |
Turtle Ephemera Baetidae Rhodanii
Antall Innlegg : 372 Registration date : 18.01.2007
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 3:06 pm | |
| Helt ærlig: Jeg har alltid hatt som innstilling at det er bedre at så mange som mulig skal få delta. Om man skulle tape en kamp eller to på grunn av det så får det bare være. Verden går ikke under for det. Dessuten er det såpass høyt nivå på hele laget at hvem veit om det blir tap av den grunn? Derfor har jeg ingen problemer med å overlate plassen (om jeg skulle ha en) til en annen for kamper i TNL2. Altså mener jeg at det glatt kan bli 10++ som får kjøre TNL for OLD hvis alle har samme innstilling. Jeg mener altså at 1 lag er beste løsningen, men at det ikke må bli for konsentrert om resultater og de beste av de beste. Men dersom det hele tiden skal toppes lag med kvalik og kun de beste for hver bane, så mener jeg det kan stilles 2 lag. Jeg vil tro at 6-7 stykker vil gå igjen i oppstillingen hver gang. Og da vil mesteparten av teamet være utestengt fra å delta dersom det bare blir 1 lag. Jeg har ingen problemer med å stille i 2.divisjon dersom det skulle bli aktuelt med 2 lag. Sliter jo med et ustabilt tastatur som har bestemt seg for å plage meg til "the bitter end". Hvordan dele i så fall? Er det ikke bare å spørre hvem som vil spille hvor da? De beste (de fleste vet selv om de er blant dem) vil jo stille i 1. pga. av utfordringen, ære og berømmelse. Så kan vi andre lage litt krøll i toppen av 2. divisjon. Bare noen tanker og blir med på alt. | |
|
| |
Petter Procurator
Antall Innlegg : 413 Age : 57 Localisation : Utskarpen/Nordland Registration date : 02.03.2007
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 3:29 pm | |
| Hvis det blir kvalik kjører jeg gjerne for et OLD2 lag. Fordi...Jeg regner med at det blir et fåtall kamper jeg klarer å kvalle til hvis laget til enhver tid skal toppes i div 1. Men hadde vært morro å kjørt i toppdivisjonen noen kamper også da.... | |
|
| |
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 3:33 pm | |
| Alle av de påmeldte har vel lyst til å spille i 1 div vil jeg tro. Men her gjelder det å være realist (og det er jeg) og derfor rekker jeg opp en hånd for å spille i div 2. Og ellers mener jeg at laget som stiller i div 1 bør være toppet så godt som mulig, mens laget i div 2 kan satse mer på bredde. Flere synspunkter etterlyses!! | |
|
| |
Ranglepung Rector Orbis
Antall Innlegg : 564 Age : 51 Localisation : Fredrikstad Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 3:40 pm | |
| Bare så dette er klart for alle; hvis det blir deling, så vil det bli et vanntett skott imellom div1 og div2 laget, er en først på div1 laget kan en ikke spill på div2 laget og vice verca. | |
|
| |
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 4:00 pm | |
| Intet hadde vært bedre om vi har bredde nok til å stille to lag, men for å helle litt kaldt vann i blodet, så er det pr idag 6 stk som har anledning til å stille 1. april (runde 1) og 7 den 8. april (runde 2). Mulig det er flere som vil melde fra når de kan/kan ikke, men for å være ærlig så er det omtrent like mange som har meldt inn (og vist interesse), som det er folk som har besvart poll'en. Så jeg er redd for at vi fort havner i samme problem som Burn i fjor om vi stiller 2 lag. Plutselig klarer vi ikke å stille nok. At påsken kommer midt opp i dette gjør ikke saken noe bedre. Skulle nå det vise seg at jeg tar skammelig feil, (og la oss håpe det) og gamlehjemmet våkner til liv, slik at vi kan stille to lag, så vil jeg melde meg for de som skal kjøre 1. divisjon. | |
|
| |
jotne Consularis
Antall Innlegg : 335 Age : 60 Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Man Mar 12, 2007 4:20 pm | |
| Jeg tror at det er noen som ikke melder seg på fordi dem ikke tror det noen sjangse for å komme med i en kamp, jeg er nok en av dem. Vi har i dag to grupper innenfor OLD og blir det snakk om å stille 2 lag i TNL så får rød stille i 1 div og gul i 2 div og er det noen røde som vil stille i 2 div så får dem kjøre med gul tagg så lenge TNL varer ( del OLD på midten, like mange i gule og røde ) og skulle ikke gul skaffe nok folk til en kamp så får motstander en lett seier så enkelt kan det gjøres. Jeg tror at de som stiller i 1 div er såpass ihugga at det kommer til å være nok folk til kampene selv om det bare er 10-12 stykk å velge i. | |
|
| |
jotne Consularis
Antall Innlegg : 335 Age : 60 Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 3:33 pm | |
| Nå trenger vi litt tilbakemeldinger på om vi skal kjøre med 2 lag i TNL, jeg mener det bør gå bra, det åpner seg muligheter får flere til å få kjøre kamper. Men du må bestemme deg for hvilken gruppe du skal være i, når du har bestemt deg så er du der til TNL er over. Jeg foreslår at 1 div kjører med rød tagg og 2 div med gul tagg. og vi må prøve og dele OLD i 2 like store grupper. KOM MED MENINGER DET HASTER. | |
|
| |
Petter Procurator
Antall Innlegg : 413 Age : 57 Localisation : Utskarpen/Nordland Registration date : 02.03.2007
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 4:11 pm | |
| Jeg synes absolutt vi skal stille 2 lag. Når på kvelda begynner kampene? Jeg stiller som gul.... hvis ev. kvalik begynner senere enn 8. Isåfall kan jeg nok stille alle datoer unntatt 1 april. | |
|
| |
Slartibartfast Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 363 Age : 56 Localisation : Hammerfest Registration date : 02.02.2007
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 4:26 pm | |
| Vi kan godt stille med 2 lag. Jeg vil gjerne kjøre med rød tag, men hvis det blir mangel på gule så kan jeg stille der. Ps. Det ser ut som hytteturen blir avlyst, så jeg kan stille alle de nevnte datoene. | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 5:50 pm | |
| Må vel kunne gå med 2 lag, men hvert lag har sitt eget ansvar med å stille til kamp og hver sin kaptein som har kontrollen. ingen overgang eller hjelp fra hverandre når TNL2 er igang, litt risky, men da får man ta konsekvensene og tap ved uteblivelse av kamp.
så.... jeg regner med å kunne stille i hele TNL2, men ting kan skje med hver å en å plutselig er man for få å sperret fra hjelp av lag 1 eller 2.
Mye er mulig... kom på enting... hva med server til 2 lag? kan by på problemer? | |
|
| |
ICE Tribuni Angusticlavii
Antall Innlegg : 266 Age : 62 Localisation : Drammen Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 6:04 pm | |
| Jeg har akkurat skiftet til gul tag så jeg kan og vil kjøre 2 div. er egentlig selv ikke så opptatt om jeg klarer å kvale til en kamp, da jeg vet at klarer ikke jeg det er det fordi noen kjørte bedre enn meg på kvalen... og jeg har jo spilt en del kamper opp gjennom min tid her på TMN pluss at det er faktisk hyggelig på tribunen også. Men..... hvis vi skal stille 2 lag, synes jeg faktisk vi skal toppe 1ste laget, dvs. ha de beste på det laget. | |
|
| |
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 6:11 pm | |
| Det er endel spørsmål ute å går vedrørende regler. Her er de: - Sitat :
Regler
Registrering:
- Laget må ha minimum 5 spillere for å delta. Disse må ha linka konto på trackmania.no. Spillerne må være fra Norden (dette fordi TNL er en liga for å fremme interessen i Norden. Lag på kontinentet har andre muligheter). Det er også viktig at minst en spiller på laget kan et skandinavisk språk (norsk/svensk/dansk). Det er mulighet for å bruke EN finsk eller islandsk spiller pr map under turneringen.
- Laget må ha en hjemmeside, forum eller minimum ha en fast kanal på IRC.
- NY: Det er mulig å legge til eller fjerne spillere fra laget midtveis i turneringen under en periode kalt “merkato”. Admins annonserer når denne perioden begynner og slutter. (Ca midtveis i turneringen)
- Når du deltar i denne ligaen, godtar du også regler, baner og avgjørelsene til admins.
- Alle registreringer vil bli vurdert av admins før laget blir tatt opp i ligaen.
- NY: Det er lov for et team å registrere flere lag om de så ønsker. Man har bare lov til å ha ETT lag i øverste divisjon, så hvis det registreres flere lag fra et team som er kvalivisert til DIV1 så må det andre laget stille i den lavere divisjonen. Hvert lag må oppfylle alle kravene som stilles til registrering.
- NY: For å stille med ett “nytt” lag i øverste divisjon, så kreves det at MINST 3 spillere spilte mer enn en kamp i TNL1.
- NY: For å stille i øverste divisjon så må laget ha fullført blandt top12 i TNL1. Eventuelt se reglen over.
Oppmøte:
- Obligatorisk oppmøte på #trackmania.no på quakenet på IRC. Oppmøte Søndag kl 19:00 - 22.00 for å møte din mostander og organisere kampen. Dere må avtale hvem som skal sette opp server for kampen, i hvilken rekkefølge banene skal spilles osv. Kampen skal senest starte kl 22:00, med start Søndag 25. Mars.
- Kamptidspunkt skal være avtalt med motstanderen SENEST LØRDAG før kamp.
- Hvis motstanderen ikke viser seg innen en time etter avtalt tidspunkt, så vil laget ditt vinne 3-0. (Admins avgjør dette og IKKE lagene)
- Skulle det oppstå et problem, så ta kontakt med en admin slik at problemet kan løses.
- VIKTIG: Hvis et lag ikke overholder overnevnte regler så vil de få en Anmerkning av admins. Første overtredelse: advarsel. Andre overtredelse: poengtrekk - 1 poeng. Tredje overtredelse - poengtrekk - 3 poeng. Fjerde overtredelse - fjerning av laget fra ligaen.
Under kampen:
- Poengsystem: Team mode, alternate rules, point limit 7, points 6. Kampen spilles over 3 baner, hvor det laget som har vunnet flest baner vinner kampen. Mulige resultater blir derfor 2-1 og 3-0. Etter kampen rapporteres resultatene til en admin. Rapporter også baneresultatene (eks: 4-7, 7-6, 7-2). Hver lag får et poeng for hver bane de vinner. Mulige poeng er derfor 3 (seier 3-0), 2 (seier 2-1), 1 (tap 1-2) eller 0 (tap 0-3). Hvis to lag har samme poengsum etter sesongen vil innbyrdes oppgjør avgjøre.
- Det er mulig å bytte spillere mellom baner, men ikke på en bane når man har startet.
- Snarveier: Snarveier er lovlig, men bare mellom to checkpoints (CP), og kun hvis de tas i riktig rekkefølge og i den retning som det er meningen at de skal tas. I denne sammenheng teller også start- og mållinjene som CP. Det er lov å ta neste CP feil vei hvis dette er pga en utforkjøring og dette tar lenger tid enn å kjøre den normale ruta.
- Kjør alltid 2-3 oppvarmingsrunder før hver bane settes i gang. Hvis noen spillere har problemer med lags eller andre ting, må dette nevnes under oppvarmingen, slik at man eventuelt kan finne en bedre server.
- Oppstår det et problem, for eksempel ved at en spiller mister forbindelsen, starter etter de andre, får ”invalid time” bug eller lignende skal runden (round) restartes.
- Hvis en spiller ikke kan fullføre av uforskyldte grunner (strømbrudd, nettbrudd, cola i keyboard etc) har laget lov til å sette inn en erstaning.
- Vær hyggelig og rettferdig overfor motstanderen. Husk at misforståelser lett kan oppstå, så ikke sleng dritt bare fordi motstanderen oppfører seg litt rart. Skulle det oppstå problemer, tilkall en admin.
- Juks, drittslenging og annen dårlig oppførsel vil ikke bli akseptert. Dette kan føre til utestenging av spillere, fratrekk av poeng for laget og i verste fall at laget blir utestengt fra ligaen.
- Spillerne oppfordres til å skrive rapporter (små eller store) fra kampen.
Sluttspill:
- I sluttspill skal det spilles om opprykk og nedrykk. De fire lagene med minst poengsum i DIV1 skal spille om nedrykk i cupformat.
- Det er totalt 4 plasser tilgjengelig for opprykk fra lavere Divisjoner, regler om hvordan dette blir bestemt kommer etter at påmelding er lukket.
Diverse:
- Admins prøver etter beste evne å finne gode baner for ligaen. Banene vil være tilgjengelige ca 1 uke før hver kamp.
Og fra påmeldingstråden på tm.no forumet er det ytterligere opplysninger: - Beast skrev:
- Nå er den endelig klar: Påmelding til TNL2!
LES REGLENE NØYE FØR DU REGISTRERER!
I tillegg må du lese dette: * Alle poster som ikke er en påmelding SLETTES fortløpende. * Startdato for Ligaen blir 1. April * Ett Team/Klan kan registere flere lag.
* Teamleder eller Teamansvarlig lager en post der de lister:
- Navn på lag(ene) - Nick på spillerne i hvert lag. Husk at hver enkelt spiller må være linket på tm.no - Kontaktinfo for laget. (hjemmeside, forum, irc-kanal ol.) - Nevn om dere vil delta i Div1 (om dere er kvalifisert til det)
* Formatet for ligaen blir slik:
- Divisjonsbasert 3on3 Team-Battle. - Man kan delta i Div1 bare om laget fullførte på 12.-plass eller bedre i TNL1. - Man kan delta i Div1 med bare ett lag pr team. - Opprykk/Nedrykk til/fra 1.Divisjon etter ordinær ligaslutt.
og - Beast 12/3 skrev:
- Startdato er ikke fastsatt til 1. April enda nei... det er satt som en midlertidig dato for å ha noe å sikte etter, startdato skal diskuteres med team-ledere når påmeldinga er lukket
Merknad: 1. Det vil bli mulig å rokkere spillere midtveis ca, men kun en gang, samt evt slippe til nye. 2. Kampene kan spilles i tidsrommet 1900 og utover (må være startet senest 2200), noe som innebærer at vi kan dele server om vi er flinke å koordinere tidlig. | |
|
| |
Bj Procurator
Antall Innlegg : 299 Age : 54 Localisation : Sveg i Sverige Registration date : 27.10.2006
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 7:26 pm | |
| Jeg kan selvsagt være med å stille server og jeg har veldig lyst til å spille i div2 (er langt fra god nok til div1) og jeg har heller ingen problem med å være i div 2 under hele TNL. | |
|
| |
Ranglepung Rector Orbis
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 7:56 pm | |
| Her er min mening:
Stiller vi to lag, noe jeg vil, ser jeg for meg at de i div1 er de beste og ivrigeste. De 7 beste i OLD pr i dag er, i tilfeldig rekkefølge:
Rommel, Turtle, Reo, Wizkid, Vebbo, Slarti og Jan.
Denne listen ble sendt meg av Baspen, og jeg er helt enig. Disse er også top 7 i Rumble Time Attack, samt de er også godt representert i sluttspillet i Rounds.
Kanskje Jan skulle vært byttet ut med Jotne, da Jotne er en bedre tech sjåfør, og TNL er hovedsaklig tech. Men Jan er bedre overall. Også kom Down langt i Rumble Rounds, men jeg har sett altfor lite av han til å bedømme hvor langt opp på lista han kommer.
Tar også forbehold om skillsa til Petter og 007, da jeg har sett svært lite til de.
Sånn som jeg ser det, hadde det vært ideelt om div1 laget hadde vært så få som mulig, hadde det greid seg med de 7 hadde det vært ideelt.
Men dette avhenger at de 7 stiller opp i den grad som trengs. Så kanskje en skal utvide med noen som ikke er fullt så raske, men som kompenserer for det med ivrighet. Tenker da på bl.a. URDA, Baspen, meg, ICE m fl. Dette kan diskuteres.
Hvis vi kan regne med at nesten alle i div1 stiller hver gang, er det en fordel å holde det laget så lite som mulig.
Da vil resten kunne stille for div2 laget, og da mener jeg at vi skulle ha gode forutsetninger for å stille lag hver gang.
Jeg er enig med Jotne, at mens TNL2 pågår, skifter alle i div2 til gul tag, uansett av status nå.
Dette er slik jeg ser på saken. Husk, dette er min mening, og verdt akkurat det du betalte for den. :D
<edit: rettet en del feil, og prøvd å det til å høres fornuftig ut>
Sist endret av den Tir Mar 13, 2007 9:36 pm, endret 1 gang | |
|
| |
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 8:11 pm | |
| - Ranglepung skrev:
- Tar også forbehold om skillsa til Petter og 007, da jeg har sett svært lite til de.
Nå har Petter sagt han vil kjøre for 2.div laget, men hva angår vår kjære "James" så ser det ut som han har plukket opp noen gode ferdigheter i løpet av agentkarrieren sin. Han er skikkelig bra på techbaner hvertfall. | |
|
| |
007 Centurio
Antall Innlegg : 179 Age : 49 Localisation : gjerdrum Registration date : 28.02.2007
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 9:15 pm | |
| ja er i hvertfall mest glad i tech men jeg kjører akkurat der det trengs spiller ingen rolle for meg | |
|
| |
Petter Procurator
| Tema: Re: To lag i TNL2?? Tir Mar 13, 2007 10:10 pm | |
| 007 er helt klart en 1 div spiller. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: To lag i TNL2?? | |
| |
|
| |
| To lag i TNL2?? | |
|