Overaged Lucky Drivers
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Velkommen til Overaged Lucky Drivers

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  ReglerRegler  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Trenger konstruksjonshjelp

Go down 
3 posters
AvInnlegg
WizKid
Praefectus
Praefectus
WizKid

Antall Innlegg : 500
Registration date : 18.10.2006

Trenger konstruksjonshjelp Empty
PosteTema: Trenger konstruksjonshjelp   Trenger konstruksjonshjelp EmptyMan Feb 05, 2007 11:24 am

Jeg holder på å mekke min første tmn bane, hvordan den blir tilslutt er vanskelig å si, men det er overraskende morsomt å lappe sammen diverse saker, litt som å bli liten igjen med masse lego foran seg:D
Jeg trenger noen tips;
Hvordan forandrer jeg viewen til f.eks in-car i loops?
Hvilket filformat må musikkfiler være på om jeg skal legge til custom music?
Hvordan bruker jeg mediatracker, og jeg skal legge inn effekter på slutten av bana, slik som f.eks Turtle har gjort på Heineken?Har også lyst til å lage custom postere som OLD logoen til skilt, er filformatet DDS her, og hvordan konverterer jeg isåfall fra bildefiler?
Har heller ikke sjekka ut hvor jeg må legge disse i tm-mappa
Til Toppen Go down
karmakoma
Centurio
Centurio
karmakoma

Antall Innlegg : 149
Registration date : 17.10.2006

PosteTema: Re: Trenger konstruksjonshjelp   Trenger konstruksjonshjelp EmptyMan Feb 05, 2007 8:49 pm

Skal prøve å forklare det viktigste på en grei måte.

Camera Internal i loop

- Når du er ferdig med banen må du lage en media tracker ghost (filmkameraknappen så det første valget). når du er ferdig trykker du på In Game edit.
- Marker det stedet du vil at kamera skal tvinges med den blå boksen. trykk på Edit Trigger (gul knapp med boks) så trykker du på (knappen ved siden)Add Track/Camera/Camera Race, velg camera internal med pilene til venstre i bildet. Nå kan du dra blocken (den hvite lange) til det punktet du vil at kamera skal tilbake til normal. Save
-Hvis du vil gjøre mer f.eks. tekst trykker du på Add Clip (knappen helt til venstre) så det samme igjen helt til Add Track, nå trykker du tekst... osv. osv. drunken
Det er ganske mye å lære seg men det ligger en PDF fil inne i programmappa, der står det meste lol!
Til Toppen Go down
WizKid
Praefectus
Praefectus
WizKid

PosteTema: Re: Trenger konstruksjonshjelp   Trenger konstruksjonshjelp EmptyMan Feb 05, 2007 9:40 pm

Takker Karma cheers
Skal sjekke den pdf'en
Har endelig fått den in-game edit greia til å åpne seg.
Har holdt på ei lita stund og klødd meg i hodet nå old2
Skjønte ikke hvorfor det ikke ble registrert at jeg kom i mål når jeg skulle validere banen. Fant ut at det ikke gikk å spitte veien opp i to like deler, med cp på begge delene.(måtte ha cp for å unngå cuts) Etter at jeg fjerna den todelte delen av bana gikk det bedre Very Happy Litt synd, for hadde en så kul loop-løsning på gang, men men...
Til Toppen Go down
Usstan
Centurio
Centurio
Usstan

Antall Innlegg : 137
Registration date : 09.01.2007

PosteTema: Re: Trenger konstruksjonshjelp   Trenger konstruksjonshjelp EmptyMan Feb 05, 2007 10:04 pm

WizKid skrev:
Litt synd, for hadde en så kul loop-løsning på gang, men men...

WizKid, et lite tips da hvis du har funnet/laget en artig løsning er å enten flytte den, modifisere banen hvor det var mulighet for cut eller huske den til senere old1
Til Toppen Go down
WizKid
Praefectus
Praefectus
WizKid

PosteTema: Re: Trenger konstruksjonshjelp   Trenger konstruksjonshjelp EmptyMan Feb 05, 2007 10:28 pm

Thx Usstan Very Happy
jobber litt med saken om å prøve å modifisere litt, men det spørs om jeg ikke bare må legge varianten i bakhodet ei stund, kanskje spretter løsningen ut når jeg minst venter det old2
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Trenger konstruksjonshjelp   Trenger konstruksjonshjelp Empty

Til Toppen Go down

Trenger konstruksjonshjelp
Til Toppen 
Side 1 av 1