| Norman firewall vs. TM | |
|
+7OLD/Rommel Turtle NoFrills SumS Raggtass Vebbo URDA 11 posters |
Av | Innlegg |
---|
URDA Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 337 Age : 49 Localisation : Oslo Registration date : 17.10.2006
| Tema: Norman firewall vs. TM Tor Okt 19, 2006 3:59 pm | |
| Er det noen av dere andre som benytter Norman Antivirus m/ firewall? I så tilfelle.. må også dere deaktivere firewall for å spille TM skikkelig.. det vil si.. det funker "fint" med den på.. men det hakker stadig.. både i lyden og bildet... deaktiverer jeg så er alt topp... noen som vet om triks slik at den kan være på (ikke viktig.. bare irriterende å måtte slå av hver gang jeg spiller.. som er ofte ) | |
|
| |
Vebbo Pontifex maximus
Antall Innlegg : 756 Age : 55 Localisation : Lørenskog Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Okt 19, 2006 4:12 pm | |
| kjører ikke norman selv, men finns det ikke mulighet i kontrollpanelet til norman for å legge inn programmer som det skal overse?
et tips til er også å logge av msn og evt. slå det av slik at det ikke er noe trafikk der. | |
|
| |
URDA Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 337 Age : 49 Localisation : Oslo Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Okt 19, 2006 4:57 pm | |
| trodde også det var noe sånt.. det er jo det enkelt i norton.. men klarer ikke finne no sånt i norman greiene.... | |
|
| |
Raggtass Consularis
Antall Innlegg : 227 Age : 53 Localisation : Kragerø Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Okt 19, 2006 6:22 pm | |
| Jeg kjører også med norman, og jeg tar av hele brannmuren når jeg kjører. Setter bare på den som ligger i windows. Hvis ikke jeg gjør det, så lagger det for mye. Vet ikke hvor heldig det er, men det kan vel noen andre svare på? | |
|
| |
SumS Centurio
Antall Innlegg : 164 Age : 35 Localisation : Lillesand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Okt 19, 2006 6:33 pm | |
| - Sitat :
- kjører ikke norman selv, men finns det ikke mulighet i kontrollpanelet til norman for å legge inn programmer som det skal overse?
som sagt... regner med det er en plass du kan "tillate" programmer. | |
|
| |
NoFrills Tiro
Antall Innlegg : 9 Age : 54 Localisation : Oslo Registration date : 06.03.2007
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Mar 22, 2007 12:27 pm | |
| Bruker Norman selv, og selv om du tillatter TMN aksess, så må du fortsatt skru av firewall for å unngå lag. Dette skyldes at Norman firewall "filtrerer" alle innkommende forespørsler fra nettet mot sin "whitelist", og det er dette som forårsaker lag. Så det eneste jeg har funnet ut virker er å slå den av når jeg kjører TMN over internett. | |
|
| |
Turtle Ephemera Baetidae Rhodanii
Antall Innlegg : 372 Registration date : 18.01.2007
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Mar 22, 2007 12:44 pm | |
| | |
|
| |
OLD/Rommel Comes Domesticorum
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Mar 22, 2007 12:50 pm | |
| | |
|
| |
Raggtass Consularis
Antall Innlegg : 227 Age : 53 Localisation : Kragerø Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Mar 22, 2007 1:14 pm | |
| He,he. Tenk å fort du kommer til å kjøre nå Turtle | |
|
| |
Turtle Ephemera Baetidae Rhodanii
Antall Innlegg : 372 Registration date : 18.01.2007
| |
| |
Baspen Quaestor sacri palatii
Antall Innlegg : 274 Age : 57 Localisation : Nesodden Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Tor Mar 22, 2007 1:56 pm | |
| hmm... må ha oversett denne tråden. Kanskje jeg skal prøve å slå av Norman jeg også. Er det vanskelig å slå av Norman firewall? | |
|
| |
Kjell T. Ring Centurio
Antall Innlegg : 172 Age : 51 Localisation : Tromsø Registration date : 05.05.2007
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Søn Mai 06, 2007 2:34 am | |
| Tja, ser ingen grunn til å bruke annet enn XP og nå Vista sin innebygde fw. 3djeparts fw har en tendens med å være masete og trøblete. En ting til, jeg bruker kun IE der jeg må. Opera er default, og alt av java, java-script, plugins, gif-animation osv er disablet. Enabler de tingan på siter jeg er trygge på (Edit site preferences). På den måten minimerer man reklame, virus og blinking shit. Men jeg får dessverre ikke postet innlegg med Opera her selv om alt er påskrudd... | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM Søn Mai 06, 2007 11:09 am | |
| bruker ikke nnet enn windows sitt egen + routeren sin. har åpnet for tmn i windows. å kjører nod32 antivir. enkelt og bra, krever lite resurser. | |
|
| |
mcDonald Centurio
Antall Innlegg : 117 Age : 55 Localisation : Tromsø Registration date : 30.04.2007
| Tema: norman Søn Mai 20, 2007 10:19 pm | |
| - OLD/Reo skrev:
- bruker ikke nnet enn windows sitt egen + routeren sin. har åpnet for tmn i windows. å kjører nod32 antivir. enkelt og bra, krever lite resurser.
kjører d samme som reo. NOD32 er det beste antivirusprogr. jeg har vært borti:D men men smaken er som baken 2pro | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Norman firewall vs. TM | |
| |
|
| |
| Norman firewall vs. TM | |
|