Overaged Lucky Drivers
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Velkommen til Overaged Lucky Drivers

IndeksIndeks  PortalePortale  GalleryGallery  ReglerRegler  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Norman firewall vs. TM

Go down 
+7
OLD/Rommel
Turtle
NoFrills
SumS
Raggtass
Vebbo
URDA
11 posters
AvInnlegg
URDA
Praefectus castrorum
Praefectus castrorum
URDA

Antall Innlegg : 337
Registration date : 17.10.2006

Norman firewall vs. TM Empty
PosteTema: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Okt 19, 2006 3:59 pm

Er det noen av dere andre som benytter Norman Antivirus m/ firewall? I så tilfelle.. må også dere deaktivere firewall for å spille TM skikkelig.. det vil si.. det funker "fint" med den på.. men det hakker stadig.. både i lyden og bildet... deaktiverer jeg så er alt topp...

noen som vet om triks slik at den kan være på (ikke viktig.. bare irriterende å måtte slå av hver gang jeg spiller.. som er ofte Very Happy )
Til Toppen Go down
http://www.ladruurdal.net
Vebbo
Pontifex maximus
Pontifex maximus
Vebbo

Antall Innlegg : 756
Registration date : 16.10.2006

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Okt 19, 2006 4:12 pm

kjører ikke norman selv, men finns det ikke mulighet i kontrollpanelet til norman for å legge inn programmer som det skal overse?

et tips til er også å logge av msn og evt. slå det av slik at det ikke er noe trafikk der.
Til Toppen Go down
http://www.macsimum.no
URDA
Praefectus castrorum
Praefectus castrorum
URDA

Antall Innlegg : 337

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Okt 19, 2006 4:57 pm

trodde også det var noe sånt.. det er jo det enkelt i norton.. men klarer ikke finne no sånt i norman greiene.... scratch
Til Toppen Go down
http://www.ladruurdal.net
Raggtass
Consularis
Consularis
Raggtass

Antall Innlegg : 227

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Okt 19, 2006 6:22 pm

Jeg kjører også med norman, og jeg tar av hele brannmuren når jeg kjører. Setter bare på den som ligger i windows. Hvis ikke jeg gjør det, så lagger det for mye. Vet ikke hvor heldig det er, men det kan vel noen andre svare på?
Til Toppen Go down
SumS
Centurio
Centurio

Antall Innlegg : 164

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Okt 19, 2006 6:33 pm

Sitat :
kjører ikke norman selv, men finns det ikke mulighet i kontrollpanelet til norman for å legge inn programmer som det skal overse?

som sagt... regner med det er en plass du kan "tillate" programmer.
Til Toppen Go down
http://www.Klanen.no
NoFrills
Tiro
Tiro

Antall Innlegg : 9
Registration date : 06.03.2007

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Mar 22, 2007 12:27 pm

Bruker Norman selv, og selv om du tillatter TMN aksess, så må du fortsatt skru av firewall for å unngå lag. Dette skyldes at Norman firewall "filtrerer" alle innkommende forespørsler fra nettet mot sin "whitelist", og det er dette som forårsaker lag. Så det eneste jeg har funnet ut virker er å slå den av når jeg kjører TMN over internett.
Til Toppen Go down
Turtle
Ephemera Baetidae Rhodanii
Turtle

Antall Innlegg : 372
Registration date : 18.01.2007

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Mar 22, 2007 12:44 pm

Har jeg kjørt med lagg i et år og kunne unngått det ved å slå av Norman?!?
Embarassed Embarassed Embarassed
Til Toppen Go down
OLD/Rommel
Comes Domesticorum
Comes Domesticorum
OLD/Rommel

Antall Innlegg : 1131

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Mar 22, 2007 12:50 pm

Turtle skrev:
Har jeg kjørt med lagg i et år og kunne unngått det ved å slå av Norman?!?
Embarassed Embarassed Embarassed

Tja... kommer ann på hvordan en ser det Smile Lese alt på forumet eller slå av Norman.... høna eller egget Question lol!
Til Toppen Go down
http://www.teamold.no
Raggtass
Consularis
Consularis
Raggtass

Antall Innlegg : 227

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Mar 22, 2007 1:14 pm

He,he.
Tenk å fort du kommer til å kjøre nå Turtle Very Happy
Til Toppen Go down
Turtle
Turtle

Antall Innlegg : 372
Registration date : 18.01.2007

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Mar 22, 2007 1:37 pm

Raggtass skrev:
He,he.
Tenk å fort du kommer til å kjøre nå Turtle Very Happy
Kommer vel til å kræsje enda raskere tenker jeg. old2
Til Toppen Go down
Baspen
Quaestor sacri palatii
Quaestor sacri palatii
Baspen

Antall Innlegg : 274
Registration date : 16.10.2006

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptyTor Mar 22, 2007 1:56 pm

hmm... må ha oversett denne tråden. Kanskje jeg skal prøve å slå av Norman jeg også. Er det vanskelig å slå av Norman firewall?
Til Toppen Go down
Kjell T. Ring
Centurio
Centurio
Kjell T. Ring

Antall Innlegg : 172
Registration date : 05.05.2007

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptySøn Mai 06, 2007 2:34 am

Tja, ser ingen grunn til å bruke annet enn XP og nå Vista sin innebygde fw. 3djeparts fw har en tendens med å være masete og trøblete.

En ting til, jeg bruker kun IE der jeg må. Opera er default, og alt av java, java-script, plugins, gif-animation osv er disablet. Enabler de tingan på siter jeg er trygge på (Edit site preferences). På den måten minimerer man reklame, virus og blinking shit.

Men jeg får dessverre ikke postet innlegg med Opera her selv om alt er påskrudd...
Til Toppen Go down
OLD/Reo
Praefectus
Praefectus
OLD/Reo

Antall Innlegg : 541
Registration date : 14.11.2006

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM EmptySøn Mai 06, 2007 11:09 am

bruker ikke nnet enn windows sitt egen + routeren sin. har åpnet for tmn i windows. å kjører nod32 antivir. enkelt og bra, krever lite resurser.
Til Toppen Go down
mcDonald
Centurio
Centurio
mcDonald

Antall Innlegg : 117
Registration date : 30.04.2007

PosteTema: norman   Norman firewall vs. TM EmptySøn Mai 20, 2007 10:19 pm

OLD/Reo skrev:
bruker ikke nnet enn windows sitt egen + routeren sin. har åpnet for tmn i windows. å kjører nod32 antivir. enkelt og bra, krever lite resurser.
kjører d samme som reo. NOD32 er det beste antivirusprogr. jeg har vært borti:D men men smaken er som baken

2pro
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Norman firewall vs. TM   Norman firewall vs. TM Empty

Til Toppen Go down

Norman firewall vs. TM
Til Toppen 
Side 1 av 1