| PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? | |
|
+6WizKid Vebbo OLD/Reo SumS Pebino OLD/Rommel 10 posters |
Av | Innlegg |
---|
OLD/Rommel Comes Domesticorum
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| Tema: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Jan 08, 2007 3:40 pm | |
| Etter å ha fått PAD til jul har jeg brukt "noen" timer for å lære meg den (ny teknikk etc). Til min store overraskelse så kjører jeg mye bedre enn jeg gjorde med tastatur. Har satt en bråte med rekorder og bykset oppover på rankingen på Tm.no. Men alt vell har en bakside. Merker at når jeg kjører så trykker jeg like hardt og frenetisk på pad'en som jeg gjorde med tastene på tastaturet. Spesielt venstre tommel har fått hard medfart. Pt har jeg overhode ingen feeling med ytterste hudlag, føles som en forfrysning faktisk... huden er blitt trevlet, tykk og hard. Til alle dere som har spilt mye konsollspill der ute. Kommer dette til å gå over, eller må jeg iversette tiltak? Evt kjøpe en pad med styrepinne? Noen gode råd å få? OLD/Rommel | |
|
| |
Pebino Sesquiplicarius
Antall Innlegg : 46 Registration date : 07.12.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Jan 08, 2007 3:44 pm | |
| Bruk god tid på å lære deg paden, det med tommelen går over etterhvert Pad er en velsignelse, men husk: Hvis du først starter med pad, kan du aldri kjøre med tastatur igjen.. | |
|
| |
Antall Innlegg : 1131 Age : 57 Localisation : Kristiansand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Jan 08, 2007 3:46 pm | |
| - Pebino skrev:
- Bruk god tid på å lære deg paden, det med tommelen går over etterhvert
Pad er en velsignelse, men husk: Hvis du først starter med pad, kan du aldri kjøre med tastatur igjen.. Tok ikke lange tiden heller før det var vanskelig..... | |
|
| |
SumS Centurio
Antall Innlegg : 164 Age : 35 Localisation : Lillesand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Jan 08, 2007 6:19 pm | |
| jeg har sånn teit hud på høyre ringefinger, men det er fordi av en eller anna grunn så holder e bare halv fingeren på høyrepila ja, jeg kjører med tastatur, og kommer alltid til å gjøre det | |
|
| |
OLD/Reo Praefectus
Antall Innlegg : 541 Age : 51 Localisation : Hilton Registration date : 14.11.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Jan 09, 2007 12:59 am | |
| har en pad å prøvd i 2 min... får kanskje en mykere kjøring via analoge spakene, eller det samme som tastene på knappene. bruker tastisser jeg... | |
|
| |
Vebbo Pontifex maximus
Antall Innlegg : 756 Age : 55 Localisation : Lørenskog Registration date : 16.10.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Jan 09, 2007 2:12 am | |
| kjører med pad nå jeg også... og jeg syns jo at det går bedre... xbox360 pad hvor jeg bruker de digitale knappene foran og analoge stikka til å styre med... får bedre dreis på gass brems fremfor tastatur syns jeg | |
|
| |
SumS Centurio
Antall Innlegg : 164 Age : 35 Localisation : Lillesand Registration date : 17.10.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Jan 09, 2007 2:33 am | |
| greier du powerslide når du kjører med di knappene bak da? | |
|
| |
WizKid Praefectus
Antall Innlegg : 500 Age : 49 Registration date : 18.10.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Jan 09, 2007 11:44 am | |
| https://servimg.com/view/10080181/1Jeg har brukt stikka til styring. 1 til gass og 2 til brems når jeg skal ta ps. (enkelt å bare legge tommelen over knapp2) Der hvor jeg slipper opp litt og tapper brems uten gass, bruker jeg 3 til brems, syns det blir enklere da det må skje fort etter at jeg har sluppet gassen Har ikke kjørt mye etter at jeg fikk pad, og har derfor ikke brukt den så mye, men la med en gang merke til at svinga ble bedre, spes med ps. Styringa var det verste, spaken var i overkant følsom så det ble mye vingling, og på svingete baner slet jeg mye da om jeg måtte justere litt høyre/venstre endet det nesten alltid med at jeg braka rett ut Kommer sikkert med øvelse | |
|
| |
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Jan 09, 2007 11:52 am | |
| - WizKid skrev:
- https://servimg.com/view/10080181/1
Jeg har brukt stikka til styring. 1 til gass og 2 til brems når jeg skal ta ps. (enkelt å bare legge tommelen over knapp2) Der hvor jeg slipper opp litt og tapper brems uten gass, bruker jeg 3 til brems, syns det blir enklere da det må skje fort etter at jeg har sluppet gassen Hadde samme konfigurasjon som deg en stund, men så ivrig som jeg er så hadde jeg en tendens til å klare å komme borti knapp 3 når jeg skulle trykke ned 1 og 2 samtidig som jeg i tillegg skulle svinge. Førte veldig ofte til gassslipp (eller avbrutt løp før jeg endret knapp tre til brems). Nå har jeg inngen funksjon på knapp 3 og 4 og det har hjulpet betraktelig. OLD/Rommel | |
|
| |
WizKid Praefectus
Antall Innlegg : 500 Age : 49 Registration date : 18.10.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Jan 09, 2007 12:22 pm | |
| Ok, men sjekka du linken til bilde jeg la ved rommel? Skulle egentlig laste det opp i forumet men det skjedde noe rart som jeg ikke orka og fikse,hehe. med knapp 3 mente jeg venstre frontknapp. Har også tatt bort funk. på 3 og 4 knappene, var så irriterende med knapp 3 som enter-funksjon ja, kunne banne på at når jeg lå bra an, så kom jeg borti knappen konfigurert til enter | |
|
| |
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Jan 09, 2007 12:48 pm | |
| Ja så bildet. Slik jeg har beskrevet mine opplevelser er iht oppsettet i linken. Har ingen funksjon på knapp 3 og 4. Har idag gass på 1 og brems på 2. | |
|
| |
Slartibartfast Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 363 Age : 56 Localisation : Hammerfest Registration date : 02.02.2007
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Mar 05, 2007 5:21 pm | |
| Vurderer å kjøpe en pad (koster jo ikke allverden), men jeg lurer på hvilken jeg skal kjøpe? Bør jo tåle endel. Hva anbefaler dere? | |
|
| |
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Mar 05, 2007 5:29 pm | |
| - Slartibartfast skrev:
- Vurderer å kjøpe en pad (koster jo ikke allverden), men jeg lurer på hvilken jeg skal kjøpe? Bør jo tåle endel. Hva anbefaler dere?
Jeg har to. Fikk en logitech presision til jul, men ble så sykt sår på tommelen av den så jeg kjøpte meg en billig en med joystick. Men joysticken hadde så skarpe kanter at den vraket jeg fort. Logitech Rumblepad II har fått gode tilbakemeldinger. Har ikke prøvd den selv, men blir nok mitt neste kjøp. | |
|
| |
Usstan Centurio
Antall Innlegg : 137 Age : 56 Localisation : Oslo Registration date : 09.01.2007
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Mar 05, 2007 5:56 pm | |
| | |
|
| |
HyperNotActive Centurio
Antall Innlegg : 151 Age : 62 Localisation : Oslo Registration date : 21.10.2006
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Man Mar 05, 2007 10:50 pm | |
| Bruker en thrustmaster firestorm dualpower. Solid pad men er ikke 100% fornøyd med ergonomi. Synes det er litt langt fra grepet til analogpinnene eller hva det nå heter. Har satt opp knappene på undersia med gass på høyre langfinger og brems på venstre. I tillegg har jeg satt opp en ekstra brems på høyresia bak som jeg bruker til sliding. Gasser med langfingern og bremser med pekefingern. Har også prøvd med ratt, noe som funka dårlig. Styringa er helt på trynet. En annen ting er at hverken tmn eller tmu har støtte for analog gass og brems på separate akser | |
|
| |
Slartibartfast Praefectus castrorum
Antall Innlegg : 363 Age : 56 Localisation : Hammerfest Registration date : 02.02.2007
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tir Mar 06, 2007 1:10 am | |
| Takk for gode tilbakemeldinger. Får se hva jeg ender opp med. Forhåpentligvis blir det høyere fart på min om en stund. | |
|
| |
007 Centurio
Antall Innlegg : 179 Age : 49 Localisation : gjerdrum Registration date : 28.02.2007
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? Tor Mar 15, 2007 8:40 pm | |
| jeg kjøpte meg pad nå rett før vi møtte gpr og har gjørt med det siden at jeg kjører noe fortere ja kansje litt men fikk ihverfall en mye mer konfortabel sittestilling noe som er viktig i vår alder det var i hvertfall en logitech cordless rumblepad 2 | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? | |
| |
|
| |
| PAD - En TNL sjåførs velsignelse eller.....? | |
|